Od roku 2015 by měla být všechna nová auta vybavena systémem eCall, který v případě havárie sám předá záchrannému systému informace o poloze auta a počtu pasažérů. Podobné auto v Česku testuje O2, jeden z hlavních partnerů celoevropského projektu.
Systém pro oznamování dopravních nehod eCall by měl být v rámci Evropské unie od roku 2015 standardní součástí všech nových automobilů. Česká republika je přitom v čele vývoje a pilotního testování tohoto systému, který koordinuje Ministerstvo dopravy ČR spolu s Generálním ředitelstvím Hasičského záchranného sboru ČR. Telefónica Czech Republic je pak vedoucím konsorcia řešitelů pilotního testování.
Systém eCall v případě nehody automaticky zavolá pomoc a umožní tak zkrátit dobu potřebnou pro dojezd záchranářů. I když zdravotní stav nedovolí posádce vozidla přivolat si pomoc, anebo bude v zahraničí a nebude schopna po telefonu rychle a přesně vyjádřit, co se stalo a kde, nezávisle na člověku budou záchranné složky automaticky informovány o dopravní nehodě a volání o pomoc vyslyší.
Centrální jednotka systému eCall ukrytá pod sedadlem řidiče v případě havárie zajistí okamžité spojení s linkou 112 a současně odešle základní data o nehodě: čas, polohu a typ vozidla, směr jízdy, aktivaci airbagů, a dokonce i počet pasažéru, který zjistí podle počtu zapnutých pásů. Po nehodě se systém aktivuje automaticky, nicméně umožní i manuální aktivaci. eCall je určen k přivolání záchranných složek, nikoli k zaznamenávání pohybu vozidla. Aktivuje se pouze v případě, kdy vozidlová elektronika vyhodnotí, že došlo k nehodě.
Podle materiálů Evropské unie systém zachrání až 2500 lidských životů, u tisíců dalších nehod zmírní jejich následky a včasně přivolanou lékařskou pomocí také předejde vážnějším zdravotním následkům. Po celé republice a ve vybraných zemích Evropy je možné potkat vozy, které simulují dopravní nehody a pomáhají ověřit, zda spojení na centrálu 112 funguje bez chyby. Odhaduje se, že cena samotného zařízení instalovaného při výrobě nového vozu by neměla překročit částku sta eur.