O2 umožňuje zasílat vyúčtování do datové schránky

Pro zatím firemním zákazníkům a státní správě umožní O2 zvolit možnost zasílání vyúčtování do datové schránky. Ušetří to papír, obálky a část poštovného.

Pokud by na elektronické doručování přes datovou schránku přešli všichni zákazníci z řad korporací a státní správy, ušetřilo by O2 více než 260 tisíc listů papíru a 50 tisíc obálek měsíčně. Zákazníci navíc ušetří na poštovném, namísto až 72 Kč za doporučený dopis s dodejkou zaplatí jen 19 Kč. Státní správa má dokonce doručení zdarma.

Pomocí datové schránky lze navíc vyúčtování zasílat ve dvou formátech, nejen v PDF, ale také v ISDOC. Díky tomu bude možné, aby se data automaticky importovala do ekonomických nebo účetních systémů firmy, protože ISDOC je optimalizovaný a standardizovaný pro elektronickou fakturaci. Tím odpadne firmám zdlouhavé ruční zadávání jednotlivých položek vyúčtování, a to včetně rizika manipulace nepověřenou osobou nebo vzniku lidské chyby.

Změnu nastavení a aktivaci služby zasílání vyúčtování datovou schránkou mohou korporátní zákazníci provést sami v Moje O2 v sekci „Nastavení vyúčtování“. S rozšířením na rezidentní zákazníky, kteří by chtěli rovněž využít možnosti doručování svého vyúčtování do datové schránky, počítá operátor v další fázi.