O2 zveřejnilo své finanční výsledky za první kvartál roku 2020 a hned ze začátku žehrá na vliv koronaviru. Dobře rozjetý leden a únor (o 12 % lepší než před rokem) výrazně srazil březen, kdy klesl příchozí roaming i další ukazatele.
Hlavní vliv koronaviru lze samozřejmě očekávat hlavně v druhém čtvrtletí. Prozatím se může O2 pochlubit provozními výnosy 9,590 miliardy korun (z toho 4,904 miliardy z mobilní sekce, o 1,3 % více než loni, 2,954 miliardy z fixních služeb a 1,767 miliardy ze Slovenska). Hrubý zisk EBITDA vzrostla o 6,5 % na 3,096 miliardy, což znamená nárůst EBITDA marže na 32,3 %.
Celkový počet mobilních registrovaných zákazníků v České republice dosáhl na konci března 2020 celkem 5,862 milionu. Počet M2M SIM karet dosáhl 658 tisíc. Počet zákazníků O2 TV (IPTV a OTT verze) dosáhl k 31. březnu 2020 celkem 459 tisíc včetně zákazníků, kteří využívají měsíční balíčky O2 TV Sport Pack online a O2 TV HBO a Sport Pack.
Počet zákazníků vysokorychlostního internetu přes kabel i pomocí bezdrátové technologie dosáhl ke konci prvního čtvrtletí 2020 celkem 840 tisíc. Zatímco v lednu a únoru rostl meziročně počet nových zákazníků o 11 procent, v březnu propadl meziročně o 5 %.
V době koronavirové O2 samozřejmě posilovala svou síť tak, aby vydržela zvýšený nápor zákazníků odsunutých do home officu. Kromě toho pomáhala i jiným způsobem. Pomoc, kterou společnost O2 poskytla svým zákazníkům, státu, ale i neziskovým organizacím dosáhla v prvních třech týdnech od vyhlášení nouzového stavu hodnoty bezmála 400 milionů Kč, kdy společnost O2:
- Zřídila prostřednictvím své dceřiné firmy Mluvii na své náklady národní krizové call centrum 1212
- Rozeslala miliony informačních SMS pro ministerstvo zdravotnictví
- Poskytla neomezený mobilní internet zdarma
- Nabídla svou O2 TV všem za korunu
- Nabídla zdarma kapacity SMS konektorů pro neziskové organizace
- Nabídla obcím zdarma SMS platformu pro komunikaci s občany
- Nabídla zdarma stovky tabletů s mobilním internetem pro domovy důchodců a dětské domovy zřizované kraji
- Vyhlásila mnohamilionový nadační grant pro zavádění distanční výuky do škol
- Během jediného víkendu dokázala upravit své systémy tak, aby bylo možné se svolením zákazníků poskytovat data do projektu tzv. Chytré karantény.