O2 reaguje na kritiku zákazníků a ČTÚ. Od konce října začne do dalších měsíců převádět nevyčerpaná data, ovšem pouze ta z dokupovaných balíčků.
O2 má s datovými limity dlouhodobý problém. Nejprve nastavilo všem zákazníkům automatický dokup po vyčerpání FUP. Dostalo za to pokutu od ČTÚ, proti které se odvolalo, ale úřad ji následně potvrdil. Dalším krokem bylo zastavení veškerých datových přenosů po vyčerpání FUP (zbylí operátoři jen sníží přenosovou rychlost). Ani to se ale nesetkalo s přílišným pochopením.
Do třetice tedy O2 zkouší jiný přístup. Počínaje 25. říjnem začne nevyčerpaná data převádět do dalšího měsíce. V tomto měsíci se převedená data čerpají přednostně, teprve po jejich vyčerpání dojde na data příslušející k tarifu.
Právě spojení „k tarifu“ je důležité. Převod nevyčerpaných dat se totiž netýká majitelů předplacených karet, zato ale mohou automatického převodu využívat i firemní zákazníci. Dalším háčkem je převod pouze nevyčerpaných dokupovaných dat. Data příslušející k tarifu musíte vyčerpat celá, nebo se smířit s jejich ztrátou. Teprve ta data, která si (automaticky nebo ručně) dokoupíte navíc, jsou předmětem případného převodu.
Má to ale několik drobných háčků. Automatický převod dat se týká jen zákazníků s paušálem, a to jak soukromých osob, tak firem. Majitelé předplacenek mají smůlu, musí svá data vyčerpat. Za druhé se převádí jen data, která si zákazník dokoupí. Data automaticky příslušející k tarifu musí vyčerpat, nebo se smířit s jejich ztrátou.