Od 1. července získají všichni noví zákazníci O2 elektronické vyúčtování včetně podrobného výpisu zdarma. Pokud budou trvat na papírové podobě, zaplatí 10 Kč. Pro stávající zákazníky se (zatím) nic nemění.
Všichni noví zákazníci budou dostávat automaticky elektronickou podobu vyúčtování která jim přijde zdarma na zvolený e-mail. K elektronickému vyúčtování mohou zdarma získat podrobný výpis hovorů. Elektronické vyúčtování obdrží e-mailem, navíc na něj budou vždy upozorněni prostřednictvím SMS, stejně jako na úhradu faktury. V internetové samoobsluze Moje O2 mají navíc zákazníci k dispozici přehled všech svých faktur a stav úhrad.
Za papírové vyúčtování se bude od srpna platit 10 Kč, tento poplatek se ale vztahuje jen na ty, kteří spadají do výše uvedené kategorie (nový zákazník po 1. červenci 2012). Stávající zákazníci mohou přejít na elektronické vyúčtování kdykoli a dobrovolně, případně jim bude nedobrovolně nastaveno v okamžiku, kdy si aktivují jakoukoliv novou službu.
O2 obhajuje přechod na elektronické vyúčtování ekologickými pohnutkami. Kdyby na tuto formu komunikace s operátorem přišli všichni zákazníci, ušetřilo by se 623,6 tun papíru. Druhý aspekt je samozřejmě ekonomický, O2 ušetří za každého zákazníka něco přes deset korun za tisk, obálku a poštovné.
Za tuto úsporu vám operátor nabídne podrobný výpis zdarma (jeho obvyklá cena je 90 Kč). Pro srovnání – Vodafone nabízí podobnou službu už několik let pod názvem Po svém. Ta obsahuje kromě podrobného výpisu také několikaprocentní slevu na veškeré služby. Na druhou stranu se při aktivaci služby Po svém zavazujete, že nebudete komunikovat s živým operátorem infolinky (resp. tato komunikace bude zpoplatněna), takže operátor ušetří ještě víc.