O2 získává nové zákazníky, příjmy mu ale klesají [finanční výsledky]

O2 zveřejnilo své finanční výsledky za první čtvrtletí letošního roku. Jako již mnohokrát předtím, i v tomto období získalo spoustu nových zákazníků. Nepříznivou situaci na telekomunikačním trhu, konkurenční tlak a další vlivy ale způsobují pokles výnosů.

Od ledna do března 2013 získalo O2 78 700 nových zákazníků (z toho 43 100 tarifních, 35 600 s předplacenými kartami). Celkově jich má 5,048 milionu, což je o 2,2 % více než ve stejném období loňského roku. Zajímavější je další zvýšení podílu chytrých telefonů v síti O2 z 21,3 % na 29 %.

Na tomto místě se sluší připomenout, že revoluční Free tarify představilo O2 až v dubnu, nemohly se tedy projevit ani v počtu zákazníků, ani v poklesu či vzrůstu výnosů. Za první čtvrtletí platí, že zákazníci utratili u O2 nižší částku než v prvním čtvrtletí 2012. Konkrétně se jedná o částku 11,902 miliardy, z toho 764 milionů pochází z mobilních dat. Po odečtení nákladů zůstalo O2 v pokladně 4,346 miliardy korun.

V tiskové zprávě shrnující výsledky se opakuje ujištění, že O2 hodlá v letošním roce investovat do budování sítě (zejména LTE) šest miliard. Kromě toho operátor protestuje proti nastavení aukce volných frekvencí. Není podle něj důvod zvýhodňovat čtvrtého operátora, když za ním stojí kapitálově silná společnost PPF.