Britské O2 udělalo pokus, zákazníkům nabídlo komě klasických balení telefonů také variantu bez nabíječky. Zjistilo, že 82 % lidí se bez nabíječky bez problémů obešlo. Výsledkem je jak potenciální finanční úspora na straně zákazníka, tak blahodárný vliv na životní prostředí.
V rámci pilotního průzkumu zkoušelo O2 prodávat model HTC One X+ ve verzi s nabíječkou a bez nabíječky. V prodejnách pak provádělo informační kampaň, v jejímž rámci lidem vysvětlovalo, že pokud už doma nějakou microUSB nabíječku mají, nemusí si ji kupovat znovu. Je přitom zajímavé, že cena obou variant byla stejná. O2 si totiž muselo nechat připravit novou variantu balení na zakázku, navíc náklady na výrobu nabíječky jsou zanedbatelné.
Kdo chtěl, mohl si za nízkou cenu dokoupit nabíječku zvlášť. Podle zjištění O2 se ale bez nabíječky obešlo 82 % zákazníků. To je skvělá zpráva pro přírodu, většina nabíječek totiž zůstává nepoužitých v krabici. Díky universálnímu konektoru microUSB vystačí lidé se starší nabíječkou, případně sdílejí jednu nabíječku pro více zařízení v rodině. O2 hodlá v nabídce mobilů bez nabíječek pokračovat i nadále, do programu zařadí více různých modelů.