Podle statistik Asociace provozovatelů mobilních sítí darovali čeští mobilní operátoři v době pandemie téměř 2,25 miliardy korun. Pomoc směřovala státu, firmám, rodinám i dětem.
Téměř miliarda korun směřovala k rodinám ve formě služeb zdarma. Operátoři rozdávali všechno od datových balíčků po televizní programy na ukrácení dlouhých chvil v lockdownu. Další necelá miliarda směřovala k malým a středním firmám. Zbylé dvě kategorie v hodnotě asi 170 milionů každá měly podobu zajištění konektivity školám a podpora státních institucí, jako informační SMS nebo provoz aplikace eRouška.
T-Mobile například pomáhá pětistovce dětí z rodin samoživitelů, kterým zajistil kompletní výbavu pro online výuku (notebook + LTE modem + SIM karta s daty zdarma). Dalším 20 tisícům sociálně potřebným rodinám nabídl zdarma mobilní data, aby své děti mohly připojit k online výuce.
O2 se hodně angažovalo s projektem O2 Chytrá škola. Portál rozšířilo o část zaměřenou na využití digitálních technologií ve výuce. Právě tam učitelé mohou najít rozsáhlý vzdělávací obsah včetně metodik a videí. Speciálně vytvořená stránka www.ucimesenadalku.cz pak pomohla školám zavést smysluplnou distanční výuku. O2 i nadále pokračuje v podpoře socio-ekonomicky znevýhodněných rodin a dává zdarma připojení k internetu a potřebné příslušenství. Vedle stovek dětí, kterým operátor zdarma poskytl mobilní připojení a hardware v jarní vlně pandemie, připojuje dalších 1500 dětí do distanční výuky.
Vodafone také podporoval v obou vlnách on-line výuku. Poskytl notebooky, více než 800 modemů a připojení na půl roku zdarma. Firma věnovala 250 nových chytrých telefonů s předplacenou SIM kartou přednabitou na následujícího půl roku neomezeným voláním, SMS a 8 GB na každý měsíc dětem rodičů samoživitelů. Kromě toho podpořil v rámci své nadace seniory, ať už neomezenými minutami nebo tablety spolu s konektivitou a kurzem digitálních dovedností. Na digitální vzdělávání seniorů se Nadace Vodafone zaměří i v rámci připravovaného dlouhodobého programu, jehož cílem je umožnit co největšímu množství seniorů najít vztah k novým technologiím a naučit je využívat nejen pro vlastní potěšení ale i pro kontakt s rodinou, přáteli či pro nalezení nových koníčků.