Ověřte, nevěřte, O2 bojuje proti dezinformacím

Reklama

O2 se dlouhodobě věnuje podpoře digitálního vzdělávání a boji proti fake news. Tentokrát představuje hned tři projekty tohoto druhu.

Nejprve ve spolupráci s Pedagogickou fakultou Univerzity Palackého  v Olomouci spouští výzkum Český učitel ve světě médií (link na dotazník). Snaží se zmapovat, jak v České republice aktuálně funguje vzdělávání v mediální gramotnosti, aby mohlo lépe nasměrovat svoje další aktivity.

Druhým projektem je samotný vývoj nástroje na rozpoznávání fake news. Ten vyvíjí tři středoškolští studenti a vítězové pražského hackathonu Robothon – Matyáš Boháček, Michal Bravanský a Filip Trhlík.

„Pomocí umělé inteligence identifikujeme potenciálně nedůvěryhodné články a transparentně analyzujeme jejich klíčové atributy. Uživatelům pak o nich dáme vědět, aby sami fake news odhalili. Věříme, že díky spolupráci s Dataclair a O2 se nám podaří nejen projekt úspěšně dotáhnout do konce, ale hlavně jej zpřístupnit co nejvíce uživatelům i školám,“ popisuje autorský tým.

Během dubna O2 spouští také třetí část kampaně nazvanou Fakt vs. Fake, která poběží na sociálních sítích Instagram a Facebook. Zhruba dvakrát měsíčně budou na tzv. stories glosována různá témata či dění a lidé budou moci sami odhadnout, zdali se jedná o pravdivou zprávu či nikoli. Následně budou odkázáni na web O2 Chytré školy, kde již naleznou návod, jak takové zprávy rozlišit.

Reklama