Pokuta Vodafonu za dokup dat platí

Reklama

ČTÚ potvrdil milionovou pokutu, kterou udělil Vodafonu za to, že nastavil všem zákazníkům automatické dokupování dat.

Vodafone v září nastavil všem zákazníkům automatické nakupování dat v případě jejich vyčerpání. Pokud s tím někdo nesouhlasil, musel dát explicitně najevo, že chce automatický dokup zrušit.

To se samozřejmě nelíbilo mnohým zákazníkům, ale ani Českému telekomunikačnímu úřadu, který navíc operátora předem varoval. Vodafone ale nedbal a službu zavedl, za což dostal od regulátora pokutu ve výši jeden milion korun a příkaz problematické ustanovení zrušit.

Proti tomu se odvolal (tedy podal rozklad), takže ČTÚ rozhodoval ve druhé instanci. Operátor se bránil argumentací, že změna účtování služby byla veřejně prezentována a každý ze zákazníků měl možnost změnu smlouvy odmítnout a smluvní vztah s Vodafonem ukončit. ČTÚ ale dospěl k závěru, že pouhé odmítnutí neznamená totéž co je objednání služeb.

„Rozhodnutí o udělení pokuty společnosti Vodafone Czech Republic a.s. za agresivní obchodní praktiku je pravomocné. Operátor musí zaplatit pokutu 1 milion korun a do 60 dnů odstranit ze všech svých smluv závadná ustanovení týkající se automatické aktivace služby „Data nad rámec balíčku“.“

Reklama