Asociace pro elektronickou komerci si nechala provést výzkum, který se týkal využívání mobilního telefonu při nákupech. Přes mobil srovnáváme ceny, vybíráme zboží i nakupujeme.
Mobil používáme už v kamenných prodejnách. Plných 39 % lidí aspoň občas zkontroluje na mobilu, jestli není zboží v kamenné prodejně předražené. Dalších 25 % se s mobilem poradí výjimečně. Podobně funguje mobil i při nákupu přes e-shop: 22 % lidí na mobilu srovnává ceny s konkurencí, 29 % si dohledává doplňující informace a 23 % bedlivě studuje recenze jiných uživatelů.
Alespoň jeden nákup pomocí smartphonu či tabletu provedlo 50 % respondentů. To je o 8 % víc než v roce 2017. Ve věkové kategorii 15 – 24 let využilo chytrý telefon či tablet k objednávce zboží 74 % respondentů. Naopak mezi staršími 55 let má zkušenost s takovým způsobem nákupu pouze 21 % zákazníků e-shopů.