Nedávno představené auto Škoda Kodiaq je vybaveno elektronickou SIM kartou v síti Vodafone. Jejím prostřednictvím hlásí poruchy, pokusy o vloupání a další důležité události.
Vodafone si může připsat nemalý úspěch. Všechny vozy Škoda Kodiaq v sobě ponesou virtuální SIM kartu tohoto operátora. SIM karta je pevně „zabudována“ v útrobách vozu a slouží pouze ke komunikaci automobilu se servisním střediskem. Rozhodně si z ní tedy nemůžete zavolat nebo ji využít k datovému připojení svého notebooku.
Zabudovaná elektronická SIM karta umožňuje prostřednictvím aplikace pro chytré telefony nebo webové aplikace přístup k nejrůznějším údajům o vozidle. Nyní je tak již možné například vozidlo na dálku lokalizovat a zjistit, zda je zamčené či zda jsou zavřená okénka.
Mezi další funkce vzdáleného přístupu patří např. online upozornění při spuštění alarmu, informace o vyjetí vozidla z předem definované oblasti, nebo dálkové ovládání klaksonu a výstražných světel, což určitě oceníte, až budete hledat auto na přeplněném parkovišti.
Prvky proaktivního servisu pak umožní naplánovat online servisní prohlídku nebo konzultovat dotazy přes infolinku. V případě potřeby lze přivolat pomoc na cestě, která zároveň obdrží přesné informace o konkrétní závadě na vozidle. Technika navíc v reálném čase zaznamená případnou nehodu a automaticky naváže kontakt s centrálou nouzového volání značky Škoda. Tato služba je funkční po celé Evropě.
Pokud máte (oprávněný) strach z nebezpečí internetového připojení, pak poslyšte ujištění Vodafonu. Systém komunikuje pouze v rámci uzavřené (a zabezpečené) sítě, nepřijímá žádné pokyny ani dotazy odeslané mimo tuto síť.