Sony WF-1000XM3: ticho a hudba současně [recenze]

Bezdrátová sluchátka, která vás přenesou do hudebního světa bez rušení okolními hluky. Špičková sluchátka od Sony mají výborný zvuk a dostatečně ergonomický design na dlouhodobé nošení.

Sony WF-1000XM3 jsou stylové špunty s bezdrátovým bluetooth spojením s mobilem, která koupíte za 5 990 Kč. Sluchátka vyžadují dobíjení ve speciálním pouzdru, které samotné obsahuje akumulátor pro dobíjení na cestách. V pouzdru mají sluchátka svůj bezpečný domov a nehrozí jim ztráta nebo poškození, dokonce je tu NFC čip pro svižné spárování s mobilem. Designem opakují barevné provedení sluchátek, prim hraje černá a bronzová.

Součástí dodávky sluchátek jsou náhradní špunty pro přizpůsobení do uší, nechybí USB-C kabel pro připojení k počítači nebo nabíječce. Sluchátka se v pouzdru nabíjejí automaticky po vložení, což indikují červené LED, na pouzdru je pak dalš LED kontrolka. Uzavření pouzdra potvrdí zacvaknutí magnetického zámku. Povrch pouzdra je matný a příjemný na držení, ovšem jeho velikost zrovna moc kapesní není, hodí se tak do bundy, nikoliv do kalhot.

Sluchátka se z pouzdra dobře vyjímají, rozhodně je jen tak nevysypete, drží je další malé magnety, aby doléhaly dobíjecí plošky k sobě. Z pouzdra se sluchátka dobijí až třikrát do plného stavu, vydrží tak hrát až jeden den v kuse, což je dobrá zpráva. V reálu to mohu potvrdit, sluchátka se dobíjí průběžně a klidně týden a déle nemusíte pouzdro vůbec nabíjet.

V uchu kvalita

Konstrukce sluchátek není zrovna nejmenší, zahnuté a vyčnívající adaptéry do uší se ergonomicky hodí do každého ucha, stačí je do uší jemně zatlačit a drží. Sluchátka bohužel nemají žádnou odolnost proti vodě a prachu, tudíž se nehodí na sportování, běhání apod. Spíše na běžné nošení v MHD, v letadle, kanceláři… Počítejte s tím, že i dost vyčnívají z hlavy ven, což je teď při nošení čepice trochu nepohodlné a hrozí vypadení z uší.

Po instalaci aplikace Sony Headphones lze sluchátka spárovat s telefonem, případně se samy aktualizují nejnovějším firmware. Sluchátka obsahují vnější ovládací plošky, kde můžete regulovat přehrávač, přijímat hovory, deaktivovat aktivní rušení hluku z okolí. Stačí použít jedno nebo více ťuknutí či podržení prstů. Funkce nebo deaktivace plošek se dají opět nastavit v aplikaci. Změnu režimu noise cancellingu potvrzují anglické hlášky. Ačkoliv by se to hodilo, nelze plošky použít pro ovládání hlasitosti poslechu. Sluchátka se chovají inteligentně, když je nasadíte, zapnou se (může fungovat i jen jedno z nich), po vyjmutí z uší se zase vypnou a hudba se pozastaví.

V aplikaci upravujete typ rušení hluku, může být dokonalé nebo ambientní, tedy uslyšíte mluvené slovo, ale třeba hluk motorů letadla už ne. Stejně tak lze nastavit jeho sílu. Můžu říct, že takto dokonalé rušení hluků jsem dlouho neslyšel, a je to hodně návykové. Dokonalé odhlučnění funguje při jízdě v tramvajích, autobusech MHD, vždy na jedničku. Užíval jsem si vždy jen kvalitní poslech hudby.

Jsou nějaká lepší?

Aplikace nabízí rovněž ovládání poslechu hudby (v mém případě Spotify), dají se zvolit různé ekvalizéry, nebo nastavit vlastní. Chválím, že ekvalizéry mají opravu velký vliv na kvalitu poslechu, nejsou tam jen do počtu funkcí. Dynamika poslechu hudby je perfektní, doslova uslyšíte to, co jste ve skladbách dlouho marně hledali u jiných sluchátek. Hutné a plné basy, jemné detaily v hlasu zpěváků, zvuky strun kytar, šoupání paliček po bubnech apod. Tohle jsou sluchátka pro každého mobilního fanouška hudby! Sony ukazuje konkurenci, že to ve sluchátkové sekci trhu stále umí a přináší dokonalý zvuk, precizní noise cancelling, dobrou ergonomii a dlouhou výdrž.