Čeští mobilní operátoři část svých zisků investují do sponzoringu. Podporují především masové akce – koncerty, hudební festivaly a sportovní akce. Podívejte se na podrobný přehled, co operátoři v Česku podporují.
O2 má svou arénu
Hlavní sponzorskou aktivitou O2 je bezpochyby O2 arena, která byla původně pod názvem Sazka arena otevřena v březnu 2004. O čtyři roky později, v únoru 2008, uzavřely společnosti Sazka a Telefónica O2 partnerskou smlouvu, o měsíc později se aréna otevřela pod novým a dosavadním názvem O2 arena.
Jedná se o víceúčelovou halu využitelnou jak pro sportovní utkání, například v hokeji, který O2 dlouhá léta sponzoroval, tak pro kulturní události. Ve stejný okamžik uzavřel O2 partnerství s pořadatelskou agenturou Live Nation, s jejíž pomocí pořádá v Česku (zejména v O2 aréně) nejrůznější koncerty světových hvězd.
To ale zdaleka není všechno, co operátor podporuje. Když zůstaneme u sportu, najdete logo O2 na lyžařských akcích SkiTour a Snowhill, stejně jako na sérii cyklistických závodů Kolo pro život. Pro příznivce trochu noblesnějšího sportu jsou tu pak golfové turnaje O2 Golf Adventures.
Stejně tak v podpoře hudby nezůstává jen u Live Nation. Milovníci vážné hudby jistě zaznamenali podporu O2 pravidelnému festivalu Struny podzimu. Mladší zákazníky pak nejspíš zaujme spíše hudební festival Open Air Festival.
T-Mobile fandí fotbalu
Nejviditelnější sponzoringovou aktivitou T-Mobilu je podpora české fotbalové reprezentace. Kromě loga na dresech pořádá operátor pro své zákazníky soutěže o volné vstupenky a nejrůznější fandící předměty, připravuje fotbalové aplikace pro mobilní telefony a podobně.
Pozadu nezůstává ani s podporou hudby. Nemá už sice T-Mobile arénu, zato prostřednictvím své služby t-zones podporuje oblíbené festivaly Electronic Beats a Rock for People.
I na našem webu jste pak jistě zaznamenali informace o akci Rozjezdy roku, která se pro změnu věnuje podpoře začínajících podnikatelů. Těm T-Mobile nabízí poradenství zdarma, vítězům regionálních a národních kol pak navíc telekomunikační služby, marketingový balíček a finanční injekci pro snazší rozjezd podnikání.
Vodafone a film, to patří k sobě
Vodafone je již několik let jedním z hlavních partnerů Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary. Pravidelně nabízí návštěvníkům možnost SMS rezervace vstupenek, nejrůznější aplikace pro mobilní telefony. A k tomu řadu příjemných drobností, někdy jen pro vlastní zákazníky (např. vodu zdarma, nebo projížďku kočárem po historickém centru Karlových Varů), jindy pro všechny (jako třeba letošní pláž).
Všichni tři operátoři pak mají vlastní charitativní nadace. V případě O2 je to Nadace O2, u T-Mobilu se jedná o Fond T-Mobile a u Vodafonu je to Nadace Vodafone. I v jejich nabídce se najde řada zajímavých projektů, Vodafone například podporuje Rok Jinak, kdy lidé z komerční sféry mohou za svůj stávající plat rok pracovat v nějaké neziskovce. O2 zase prostřednictvím Think Big dotuje nápady skupin mladých lidí. T-Mobile pravidelně rozděluje několik milionů na projekty, v nichž se angažují jejich zaměstnanci.