T-Mobile 2019: 6,3 milionu zákazníků, poloviční cena za data [finanční výsledky]

Reklama

I v roce 2019 zůstal největším mobilním operátorem T-Mobile. Počet jeho mobilních zákazníků už roste jen pozvolna, nové duše loví hlavně na televizi a pevné linky. Chlubí se výrazným zlevněním dat.


Počet mobilních zákazníků dosáhl téměř 6,265 milionu, 320 000 zákazníků využívalo pevné připojení a 149 000 některou z televizních služeb. Celkové tržby dosáhly 28,3 miliardy. Počet machine-to-machine (M2M) SIM karet meziročně vyrostl o 61 000 na 500 000.

Počet minut volání a textových zpráv odeslaných v síti T-Mobile zůstává posledních pár let stabilní, na rozdíl od spotřeby datové, která významně roste. Celkový objem dat přenášených prostřednictvím konvergovaných služeb (mobilní data, Internet bez drátu, Pevný internet vzduchem a Pevný internet do zásuvky) meziročně vzrostl o téměř 82 % na více než 314 000 TB. Data přenášená v mobilní síti (mobilní data a Internet bez drátu) dosáhla téměř 100 000 TB.

Datová revoluce přišla s Neomezeným létem a uvedením nové generace tarifů, která nabízí maximální flexibilitu při kombinování hlasových a datových složek, včetně těch neomezených. Výsledkem těchto aktivit se průměrná cena mobilního GB pro zákazníky T-Mobile meziročně snížila o téměř 50 % z 312 Kč na 157 Kč, přičemž uživatelé programu Magenta 1 v průměru platí ještě méně: 95 Kč/GB.

V roce 2019 dosáhly celkové tržby z mobilních a pevných služeb včetně prodeje hardwaru 28,3 mld. Kč, což představuje meziroční nárůst o 3,8 %. EBITDA, tedy to, co operátorovi zůstane po zaplacení všech externích nákladů, se vyšplhala na 11,946 miliardy korun, což je o 4,4 % více než před rokem.

Reklama