T-Mobile dostal souhrnnou pokutu ve výši 500 000 Kč za agresivní obchodní praktiky. Těch se měl dopustit tím, že opakovaně vymáhal prostřednictvím vymahačských firem pokuty, na jejichž vymáhání neměl právní nárok.
T-Mobile se před časem obrátil na ČTÚ s žádostí o rozhodnutí řady sporů se svými zákazníky. Požadoval od nich zaplacení dlužné částky a smluvní pokuty za vymáhání a pozdní úhradu. Právě rozhodnutí ČTÚ o tom, že vymáhání je oprávněné, bylo poslední lejstro, které T-Mobilu mělo stačit, aby poslal na neplatící zákazníky exekutory.
ČTÚ ale začal tyto stížnosti uznávat jen částečně. Přiznal sice T-Mobilu právo na zaplacení dlužné částky, zamítl ale žádost o pokutu. Nebyla totiž uvedena přímo v těle zákaznické smlouvy a proto podle nálezu Ústavního soudu nevymahatelná. T-Mobile se proto rozhodl postupovat jinak.
Dosud nerozhodnuté spory vzal zpět a předal čtyřem vymahačským firmám. Ty začaly zákazníky velmi přesvědčivě varovat, že pokud pokutu nezaplatí, hrozí jim exekuce a další náklady. Jelikož T-Mobile už v té době musel vědět, že na zaplacení pokut nemá nárok, usoudil ČTÚ, že takové výhružky jsou agresivní obchodní praktikou.