T-Mobile má o 130 tisíc zákazníků víc [finanční výsledky]

Reklama

T-Mobile zveřejnil finanční výsledky za první tři čtvrtletí letošního roku. Oproti stejnému období roku 2016 získal spoustu nových zákazníků, vzrostly tržby i útrata.

Počet zákazníků vzrostl z 6,002 milionu na konci září 2016 na 6,176 milionu na konci září 2017. Došlo k dalšímu zlepšení podílu zákazníků s paušálem oproti méně jistým předplacenkářům, nyní jich má T-Mobile 61,8 % (loni 60,7 %). K výraznému nárůstu došlo u pevných linek (ze 136 tisíc na 161 tisíc) a televize (z 9 tisíc na 25 tisíc).

Díky tomu utržil T-Mobile 19,990 miliardy, asi o 3,2 % více než loni. V této částce je ale i prodej mobilních telefonů, tržby za mobilní služby činí „jen“ 14,051 miliardy, což je o 2,1 % více než loňských 13,727 miliardy korun.

Po odečtení externích nákladů získalo uvnitř firmy 8,11 miliardy (tzv. ukazatel EBITDA), z každé koruny si T-Mobile nechal (na své interní náklady) 40,6 haléřů (loni 43,1 haléřů).

Průměrná útrata na zákazníka (ARPU) mírně vzrostla z 254 Kč na 255 Kč, z toho zákazníci s paušálem utrácejí v průměru 355 Kč, zákazníci s předplacenkou 96 Kč. Přesně polovinu útraty tvoří nehlasové služby.

Reklama