T-Mobile zveřejnil finanční výsledky za rok 2018. K poslednímu prosinci měl takřka 6,2 milionu zákazníků a vydělal 7,238 miliardy korun. Jeho marže dosáhla neuvěřitelných 51 %.
Počet zákazníků se zvýšil z 6,176 milionu na konci roku 2017 na 6,188 milionu na konci roku 2018. Počet zákazníků s měsíčním paušálem dosáhl téměř čtyř milionů, což je pro operátora dobře. Takoví zákazníci jsou ve srovnání se zákazníky s předplacenkou jistější a také více utrácejí.
Když už jsme u těch financí. Průměrný zákazník T-Mobilu utratil loni 257 Kč měsíčně, což je o 6 Kč víc než v roce 2017. Celkově utržil T-Mobile 27,231 miliardy korun. Z této částky je samozřejmě potřeba odečíst externí náklady ve výši 15,79 miliardy korun a interní náklady-investice v hodnotě 4,203 miliardy korun. Výsledný provozní zisk pak činí 7,238 miliardy korun.
Operátor se chlubí, že jeho investice byly v roce 2018 o 300 milionů korun vyšší než v roce předchozím, což se projevilo zejména na pokrytí části pražského metra a zahájení výstavby optické sítě. Co se týká služeb, přibyla například Magenta 1 nebo Pevný internet do zásuvky. Pro vybrané fixní služby přestal T-Mobile prodávat koncová zařízení, místo toho je zákazníkům pronajímá.
Objem dat v mobilní síti se zvýšil o 26,1 % a dosáhl téměř 55 300 TB. Ještě větší nárůst zaznamenal objem dat přenesený prostřednictvím konvergovaných řešení – téměř o 150 % (více než 172 800 TB). Intenzivní využívání datových služeb se odráží v podílu nehlasových služeb na ARPU z mobilních služeb, jež dosáhlo téměř 51 %.
T-Mobile měl k 31. prosinci 2018 téměř 3 500 zaměstnanců. Společnost v minulém roce odvedla do českého národního rozpočtu téměř 4 miliardy korun v podobě daně z přidané hodnoty, daně z příjmů, silniční daně a daně z nemovitosti.