Máme před sebou dušičkový víkend a T-Mobile se proto rozhodl změřit, kdy se bude dát na hřbitově nejlépe zaparkovat. Využije k tomu anonymizovaná data z vlastní sítě.
T-Mobile si nejprve nechal udělat průzkum o tom, jak Češi vnímají Památku zesnulých. Pro nás jsou zajímavé jen výsledky týkající se mobilních telefonů. 73 % Čechů si telefonu na hřbitově vůbec nevšímá, dalších 24 % je bere do ruky pouze tehdy, když jim zrovna někdo zavolá. Pouze 1,3 % Čechů si obzvláště na Dušičky hřbitovy fotí a tyto fotky pak sdílí na sociálních sítích.
Dále využil data o pohybu zákazníků ve své síti. Poslední dva víkendy měřil, jak se pohybuje návštěvnost hřbitovů. Měření zopakuje i o nadcházejícím dušičkovém víkendu. Pokud se lidé budou v příštích letech chovat stejně, vznikne tak skvělý návod, jak se vyhnout tlačenici.
Měření v uplynulých dvou víkendech před Dušičkami prokázala, že nejvíce lidí chodí na Olšanské hřbitovy v Praze. V první trojce nejnavštěvovanějších hřbitovů se umístily též Ústřední hřbitovy v Olomouci a v Slezské Ostravě. Nárůst návštěvnosti hřbitovů mezi posledními dvěma říjnovými víkendy byl v průměru 70 %, v Olomouci dokonce 150 % a v Ostravě 107 %.