T-Mobile nasazuje hlasový firewall proti podvodným telefonátům

Reklama

T-Mobile se rozhodl chránit zákazníky před podvodnými telefonáty. Potřebuje k tomu spolupráci svých firemních zákazníků, jejichž služby pak dokáže ochránit.

V loňském roce počet útoků na klienty českých bank vzrostl na více než čtyřnásobek, s průměrnou škodou ve výši 161 500 korun na každého podvedeného klienta – a dokonce 250 000 korun v případě podvodných telefonátů.

Běžným scénářem takového hovoru je například přesvědčivě naléhavé varování klienta banky před pokusem o podvod, kterému lze zabránit jedině převodem peněz na jiný účet nebo sdělením přihlašovacích údajů k internetovému bankovnictví. Pokud oběť spoofingu takovou žádost odmítne, může následovat i falešný hovor od policie, kde je klient banky důrazně vyzýván ke spolupráci podle požadavku.

Útočníci jsou dokonce schopni podvrhnout volání z reálně vypadajícího telefonního čísla. Právě proti tomu chce T-Mobile svým hlasovým firewallem bojovat. Domluví se se svými firemními zákazníky, v rámci testovacího provozu s Českou spořitelnou, jaká čísla pro komunikaci se zákazníky používají. Hovory z těchto čísel pak budou moci proíhat pouze z budov České spořitelny, jakékoliv pokusy o podvržený hovor odjinud budou zablokovány.

Reklama