T-Mobile přesouvá hravý výzkum demence do virtuální reality

Reklama

V roce 2016 představil Deutsche Telekom hru Sea Hero, jejímž hraním přispíváte k výzkumu demence. Nyní přichází s VR verzí této hry, které je ještě přesnější a poskytne tak výzkumníkům ještě lepší údaje.

Sea Hero pomáhá prověřit orientaci hráčů v prostoru. Klasická hra ale trpí jistou nepřesností a nemůže používat různé vychytávky, které nabízí jen virtuální realita. V kombinaci s VR brýlemi se výrazně zvýší přesnost (orientace hráče s přesností na 1,5 stupně namísto 22,5 stupně) a zvýší výtěžnost dat. Za dvě minuty hraní Sea Hero VR získají výzkumníci tolik dat jako za pět hodin laboratorního výzkumu.

Původní mobilní hra Sea Hero je nadále bezplatně k dispozici na App Store a v Google Play. Dosud si ji stáhly zhruba tři miliony uživatelů, kteří jejím hraním poskytli vědcům data odpovídající 12 tisícům let klasického výzkumu. Jde tak o největší studii svého druhu v dějinách. Na jejím vývoji, stejně jako na vývoji nové VR verze (pro brýle Samsung Gear) se podíleli Alzheimer’s Research, University College London, University of East Anglia a herní vývojáři Glitchers. Odborný garantem projektu Sea Hero v Česku je Jakub Hort z Neurologické kliniky 2. LF UK a FN Motol.

Reklama