T-Mobile převede sto tisíc klientů na elektronickou fakturu

T-Mobile se rozhodl snížit náklady finanční i ekologické. Bez ptaní proto převede sto tisíc zákazníků na elektronickou formu měsíčního vyúčtování, která je finančně méně náročná a kromě toho nemá tak škodlivý vliv na životní prostředí.

Průměrné vyúčtování služeb má dvě stránky. Operátor si spočítal, že za každých sto tisíc zákazníků převedených z papírového vyúčtování na elektronické se ušetří ročně 30 vzrostlých smrků a 12 tun papírového odpadu. Nemalá je i úspora energie – 3,4 GWh elektřiny na výrobu papíru (nezahrnuje spotřebu při tisku) obnáší pro představu plný provoz svítící 80 W žárovky po dobu 5 let v kuse. Za zmínku stojí také roční úspora 432 kubíků vody. K zamyšlení vedou také emise vypuštěné do ovzduší při výrobě papíru, při dopravě Vyúčtování služeb.

Elektronické vyúčtování již dnes využívá 650 tisíc zákazníků z celkových 5,7 milionu, které T-Mobile obsluhuje. Operátor chce tento výrazný nepoměr změnit, proto se rozhodl „násilně“ převést sto tisíc zákazníků z papírového na elektronické vyúčtování a zjistit, co to s nimi udělá. Vytipoval proto sto tisíc lidí, u nichž zná e-mailovou adresu. V průběhu září je bude všechny informovat o chystané změně a počínaje říjnem jim bude posílat účty elektronicky.

Pokud se to komukoliv z nich nebude líbit, mohou si zpátky objednat papírovou podobu vyúčtování odesláním SMS s textem VYUCTOVANI A T na číslo 4603. V této souvislosti jen upozorňujeme na fakt, že u nových tarifů je papírové vyúčtování zpoplatněno částkou 19,15 Kč měsíčně. T-Mobile následně s odstupem času vyhodnotí úspěšnost této pilotní elektronizace a zváží, zda by nešlo převést na elektronické vyúčtování i další skupiny zákazníků.