T-Mobile resuscituje vlastní Siri, pardon, Týnu

Reklama

T-Mobile se před časem pokusil rozjet vlastní hlasovou asistentku, která by nahradila živé operátory na infolinkách. Tehdy se mu to příliš nepovedlo, nyní ale přichází s vylepšenou verzí, která vybraným zákazníkům poskytne informace o roamingu.

Pokusný automatický operátor se jmenoval Týna, a přes velké plány jej nakonec T-Mobile potichu stáhl. Ukázalo se totiž, že rozpoznat slova mluvené češtiny a přiřadit jim správný význam, je nad tehdejší možnosti výpočetní techniky. Nyní ale T-Mobile usoudil, že doba přeci jen trochu pokročila, a živí operátoři jsou čím dál tím dražší, a stálo by za to rozjet Týnu 2.0.

Nová Týna ale ani zdaleka nemá všeobjímající ambice. Už dávno si nechce s uživatelem povídat a pomáhat mu při všech úkonech. Omezuje se na to, na co stačí, což je konkrétně podávání informací o roamingu. Zákazník místo tradičního mačkání čísel v mobilním zařízení dle návodu hlasového automatu jednoduše zřetelně vysloví název země, u které ho zajímají ceny za volání a další služby. Systém rozpozná dotaz a obratem sdělí požadované informace. Služba je nyní otevřena v testovacím režimu pro zákazníky, jejichž telefonní čísla končí číslicemi 1 – 3.

Reklama