T-Mobile spouští vlastního virtuála Kaktus

Reklama

T-Mobile se rozhodl ukousnout taky něco z trhu virtuálních operátorů a spustil vlastního. Hodlá být drzý, vtipný a cílit na mladé lidi do třiceti let. Zatím to ale vypadá, že kromě přístupu na Facebook zdarma a ne každému vyhovující komunikace nemá moc co nabídnout.

Nejprve suchá fakta. Kaktus je virtuální operátor provozovaný T-Mobilem. Své služby nabízí výhradně formou předplacené karty, čili budete muset pravidelně dobíjet kredit. Automaticky je na kartě aktivován tarif s voláním za 2,90 Kč/min (účtováno po sekundách), textové zprávy SMS za 1,50 Kč a 1 MB dat za 1 Kč.

K němu si můžete libovolně nakombinovat devět balíčků, tři pro volání, tři pro zprávy a tři pro data. U volání máte na výběr mezi 20 minutami za 50 Kč, 50 minutami za 100 Kč a 200 minutami za 300 Kč. Při volbě balíčků se zprávami můžete volit mezi 40 SMS za 50 Kč, 100 SMS za 100 Kč a 400 SMS za 300 Kč. Mladé lidi budou nejspíš hodně zajímat datové balíčky, v tomto případě si můžete objednat 80 MB za 50 Kč, 200 MB za 100 Kč nebo 1000 MB za 300 Kč.

Volání SMS Data
20 min/50 Kč 40 SMS/50 Kč 80 MB/50 Kč
50 min/100 Kč 100 SMS/100 Kč 200 MB/100 Kč
200 min/300 Kč 400 SMS/300 Kč 1000 MB/300 Kč

V praxi si tedy můžete nechat základní tarif, který je vyšší (zejména cena za volání) než u mnohých jiných operátorů, nebo si vybrat balíčky v jednotlivých kategoriích. Každý balíček platí 30 dní, nevyčerpané jednotky se nepřevádějí. Pokud vám naopak dojdou v průběhu měsíce, můžete si dokoupit další balíček téže kategorie. Datové balíčky se nečerpají, pokud si prohlížíte stránky na doméně facebook.com (pozor, jakmile kliknete na odkaz např. na video, opouštíte Facebook a data najednou začnou mizet). Zákazníci Kaktusu budou mít k dispozici všechny datové technologie, HSPA a LTE ale bude omezeno na 20 Mb/s.

Kaktus je bez závazku, jeho předplacenou kartu bude možné koupit přes internetovou stránku www.mujkaktus.cz, v maloobchodních prodejnách novin nebo ve dvou Značkových prodejnách T-Mobile (Centrum Černý Most v Praze a Galerie Vaňkovka v Brně). Pozor, karta stojí 99 Kč, přičemž je na ní kredit pouze ve výši 50 Kč.

Zákazníci si své služby budou moci spravovat jednoduše sami on-line: na webu nebo prostřednictvím mobilní aplikace. Živá zákaznická podpora je dostupná na www.facebook.com/kaktus (klasickou infolinku Kaktus neprovozuje). Samozřejmě nebudete moci volat na infolinku T-Mobile.

Komentář Mobinfo.cz

A komu tím prospějete?, ptal se Miroslav Donutil ve filmu Pelíšky. Uvedení tohoto virtuála jsem upřímně řečeno vůbec nepochopil. Pokusím se shrnout některé důvody:

1, Pro mladé je Twist. Pokud chtěl T-Mobile představit nové tarify pro mladé, mohl je prezentovat v rámci nabídky Twist. Možná má ale pocit, že veškeré jeho současné značky jsou už příliš zprofanované a mladí zákazníci chtějí úplně nového, dosud nezdiskreditovaného operátora. Kartu od „zlého“ T-Mobilu by si nikdy nekoupili, ale Kaktus jim vadit nebude. Jenže Kaktus se tváří jako pravdomluvný Mirek Dušín, odmítá zákazníkům lhát nebo zamlčovat jakékoliv věci, takže by se asi měl k příslušnosti do rodiny T-Mobile výrazně chlubit. Bude zajímavé sledovat, jakou komunikaci zvolí.

2, Na studenty je pozdě. Kaktus začne fungovat 8. října, což je ale tragicky pozdě. Studenti znechucení vysokými cenami přešli k virtuálům hned, jak to bylo možné. Ti, kteří se před rokem či dvěma nezapojili do bojkotů a protestních akcí, zase nejspíš necítí potřebu přecházet. Navíc je ze všech stran masíruje Studentfone – nabízí jim také Facebook zdarma, propaguje se v autobusech Student Agency (kterými skutečně velký podíl studentů jezdí), na prodejních místech karet ISIC a dalších vyloženě studentských místech. Pokud ještě někdo chtěl přejít a naláká ho Facebook zdarma, už je nejspíš právě u Studentfone. Přijít se studentským virtuálem v půlce semestru už je prostě pozdě.

3. Vtipné? Vážně? Podle prohlášení na tiskové konferenci je Kaktus určen pro mladé do třiceti let. Předváděné ukázky reklam ale působily spíš dojmem, že by mohly zaujmout někoho kolem patnácti, možná dvaceti let, třicátníky řešící druhé dítě, třetí hypotéku a čtvrté povýšení už asi těžko.

4. Naštveme všechny okolo. T-Mobile nejdřív do své sítě pustí spoustu virtuálů a pak jim hodí klacek pod nohy v podobě konkurence z vlastní stáje? Z toho asi nebudou úplně nadšení. A co tomu řekne ČTÚ, který neustále tlačil na zvýšení konkurence, tedy příchod nových firem? Z obchodního pohledu a z hlediska dalšího vývoje českého telekomunikačního trhu toto není vhodný krok.

5. Vyděláme něco? Zákazníci s předplacenými kartami obecně utrácejí podstatně méně než paušálisté. Studenti mívají také hluboko do kapsy. Má tedy cenu dělat virtuála, který se na nich pokusí vydělat? A pokud ano, skutečně T-Mobile věří, že někdo ze studentů žijících celý den na internetu zaplatí za tarif s 200 minutami, 400 SMS a 1 GB dat 900 Kč, když neomezené tarify lze pořídit levněji?

Reklama