T-Mobile: ubývá předplacenek, rostou data [finanční výsledky]

Reklama

T-Mobile zveřejnil finanční výsledky za první pololetí letošního roku. Finančně se mu dařilo, počet zákazníků mírně poklesl. Může za to zejména odliv předplacenkářů.

Za první dvě čtvrtletí 2021 vydělal T-Mobile 14,199 miliardy korun, o 3,6 % více než za srovnatelné období loňského roku. Po odečtení nákladů zbyl „čistý“ zisk EBITDA ve výši 5,983 miliardy korun, o 6 % více než loni. Počet zákazníků ale meziročně poklesl z 6,239 milionu na 6,205 milionu. U zákazníků se smlouvou zaznamenal operátor 1,4% nárůst, u zákazníků s předplacenkou pak 5,9% pokles. Výrazně narostly počty u zákazníků s pevným internetem (o 7,6 % na 383 tisíc) i televizí (o 14,5 % na 205 tisíc), tam se ale jedná o relativně malé počty.

Je patrné, že i přes nárůst spotřeby mobilních dat je volání pro zákazníky stále důležité – počet volaných minut vzrostl o 5,6 % (na 6,963 milionu). Již delší dobu je patrný postupný odklon od klasických SMS, kterých meziročně zákazníci zaslali o téměř 11 % méně (2,370 milionu). Objem přenesených dat významně roste především v mobilní síti. V první polovině roku se oproti stejnému období roku 2020 zvýšil o téměř 40 % na 106 661 TB. Mobilní a fixní datový přenos pak vzrostl o 16,6 % (na 253 342 TB).

Na začátku roku upravil T-Mobile svou organizační strukturu, zejména oddělil obchodní oddělení pro běžné zákazníky a právnické osoby. Během prvního půl roku pokryl optickým internetem dalších 26 000 domácností a celkem již může výhody optické sítě využívat 222 000 českých domácností.

Reklama