T-Mobile v prvním pololetí: více zákazníků, více peněz

Reklama

T-Mobile zveřejnil finanční výsledky za první pololetí. Na konci června měl celkem 6,174 milionu zákazníků a vydělal 13,261 miliardy korun. Svou marži zvýšil o 1,2 procentního bodu.

Počet zákazníků se meziročně zvýšil o 19 tisíc, mírně se vylepšil podíl mezi lidmi s paušálním tarifem a předplacenou kartou. Tempo růstu se ale pomalu snižuje. Operátorovi se naopak daří ve fixních datových službách, kde zvýšil počet zákazníků o 35,9 % (na 208 tisíc), a zejména v televizi, kde nabral 200% tempo růstu (na aktuální počet 57 tisíc zákazníků).

V průběhu prvního pololetí T-Mobile vyzkoušel massive MIMO, rychlé datové přenosy pro budoucí sítě 5G. Pro zákazníky pak spustil pevný internet do zásuvky, který nepotřebuje odbornou instalaci. Služba Chytré auto dostala asistenční služby zdarma.

Spotřeba datových služeb meziročně vzrostla o 25,7 % a přesáhla 27 400 TB, což činí v průměru 1,1 GB/s na zákazníka. Průměrná útrata jednoho zákazníka ale zůstala stejná – 253 Kč/měsíc. ARPU pro majitele paušálů klesla z 354 Kč/měsíc na 347 Kč/měsíc, tentýž ukazatel pro majitele předplacenek klesl z 94 Kč/měsíc na 92 Kč/měsíc.

Celkové tržby T-Mobilu tak vzrostly o 0,3 % na 13,261 miliardy korun. Z toho tržby z mobilních služeb mírně klesly na 9,212 miliardy korun. Mírně se zvýšila marže, tedy podíl útraty, který zůstává operátorovi: z 41,1 % na 42,3 %.

 

Reklama