T-Mobile v roce 2016: 6 milionů zákazníků, 26,5 miliardy tržeb

Reklama

T-Mobile zveřejnil finanční výsledky za rok 2016. Počet zákazníků zůstává nad šetimilionovou hranicí, tržby i zisk mírně rostou. Podívejte se, na čem operátor vydělává.

Na konci roku evidoval T-Mobile 6,049 milionu zákazníků, což je o 0,5 % více než na konci roku 2015. Většina z toho měla tarifní program s měsíčním paušálem (3,687 milionu), menšina předplacenou kartu (2,362 milionu). Průměrný zákazník pak utratil 254 Kč za měsíc, lidé s paušálem 359 Kč měsíčně, lidé s předplacenkou 94 Kč měsíčně.

Celkově T-Mobile vydělal 26,472 miliardy korun, to je o 2,2 % méně než loni, z toho 18,337 miliardy z mobilních služeb. Po odečtení externích nákladů zůstala EBITDA ve výši 11,033 miliardy korun, což znamená, že z každé provolané koruny zůstalo operátorovi 41,7 haléřů (o 1,20 haléřů více než loni).

Z důležitých událostí stojí za zmínku rozvoj sítě LTE, která na začátku roku pokrývala 82 % populace, na konci roku už 96 % populace. Zpětinásobil se počet vysílačů s nejrychlejší technologií LTE Advanced. Nemalé úspěchy si T-Mobile připsal v oblasti internetu věcí. Kromě služby Chytré auto rozšířil pokrytí IoT SIGFOX na 90 % populace.

Ze svých zisků loni T-Mobile použil 91 milionů na dobročinnost. Drobné podnikatele podporuje soutěží Rozjezdy, neziskovým organizacím uděluje granty a vzdělává je, vydal knihu 2036 s podtitulem „Tomáš Sedláček a hosté: jak budeme žít za dvacet let“ a ve spolupráci s Národním technickým muzeem uspořádal výstavu „Člověk a telefon“. T-Mobile je také hrdým partnerem Českého olympijského výboru a podpořil několik velkých kulturních událostí (Bernsteinova Mše, Kryštof kempy, Rock for People).

Reklama