T-Mobile zaměstná vězně v call centru

Reklama

T-Mobile ve spolupráci s vězeňskou správou a externí firmou vybuduje unikátní call centrum přímo v prostorách jedné z českých věznic. Zaměstnaní vězni nebudou mít přístup k osobním údajům.

Snaha předat vězňům nějaké pracovní návyky je jistě ušlechtilá a datuje se od legendárního lepení pytlíků. Moderní doba si ale žádá nové metody, a tak dnes vzniká unikátní call centrum, na kterém bude spolupracovat Vězeňská služba ČR se společností A-Giga za podpory Ministerstva spravedlnosti, Ministerstva práce a sociálních věcí, a společnosti T-Mobile.

Ve Věznici Vinařice vznikne call centrum, ve kterém najde práci až 90 pečlivě vybraných vězňů. Ti musí projít akreditovaným kurzem pro pracovníka v call centru (který pak samozřejmě mohou uplatnit i v civilním životě). Jejich nasazení pak podléhá schválení ze strany kvalifikovaných zaměstnanců věznice (vedoucí výkonu trestu, lékař, psycholog, speciální pedagog, sociální pracovnice, ostraha, prevence, ekonomické a správní oddělení).

Plat je pravděpodobně nízký, byť v tiskové zprávě explicitně neupřesněný – „odměna je dána zákonem“. A co budou vězni v call centru dělat? Speciální aplikace jim náhodně vygeneruje a vytočí číslo, na které zavolají a nabídnou dotyčnému nebo dotyčné nový tarif T-Mobile. Pokud projeví zájem, předají číslo a jméno konkrétního člověka pracovníkům mimo věznici, kteří dořeší smluvní podrobnosti. T-Mobile tak tvrdí, že kromě telefonního čísla a jména se vězni nedostanou k žádným jiným osobním údajům (např. poštovní adrese nebo rodnému číslu).

Reklama