T-Mobile zveřejnil finanční výsledky za třetí čtvrtletí letošního roku. Počet mobilních zákazníků navýšil o symbolickou tisícovku, jejich útrata za služby se zvýšila o symbolickou korunu.
Vypadá to, že doba rychlého růstu je za námi. Největší mobilní operátor T-Mobile za rok zvýšil počet zákazníků asi o tisícovku, což je spíše dílem náhody než nějaké masivní náborové kampaně. Na konci třetího čtvrtletí 2018 vykazoval 6,177 milionu zákazníků mobilních služeb. Podařilo se mu zvýšit podíl zákazníků s paušálem, kteří jsou obecně věrnější a více utrácí.
Velký růst z malých čísel zaznamenal v oblasti fixních služeb (meziročně z 163 tisíc na 227 tisíc) a televize (loňských 25 na letošních 68 tisíc). Výrazně roste objem stažených dat. Po přepočtu na tarifní zákazníky mobilních služeb to dělá 1,2 GB měsíčně, což je o 20 % více než loni touto dobou.
Průměrná útrata se meziročně zvýšila z 255 na 256 Kč měsíčně, což si opět vysvětluji spíše zaokrouhlením než nějakým velkým boomem služeb. T-Mobilu je ale nutno přiznat, že dokázal i při stejné útratě mírně zvýšit svou marži z 40,6 % na 42,5 %. Celkově utržil za třetí čtvrtletí 20,057 miliardy korun, z toho za mobilní služby 13,945 miliardy korun. Provozní zisk EBITDA vzrostl o 5,2 % na 8,530 miliardy korun.