T-Mobilu se letos daří skvěle [finanční výsledky]

Reklama

T-Mobile zveřejnil finanční výsledky za první tři čtvrtletí letošního roku. Vzrostl mu počet zákazníků, mírně klesly tržby a průměrný zisk z jedné SIM karty. Razantně se zvýšil přenesený objem dat, což pravděpodobně souvisí s nástupem smartphonů.

Na konci září měl T-Mobile 5,415 milionu zákazníků, což je nepatrně více než před rokem, kdy uváděl 5,399 milionu zákazníků. Aktuálně drtivě převažují lidé s paušálními programy, těch má operátor 3 miliony. Majitelů předplacenek je pouze 2,412 milionu a jejich počet neustále klesá.

V prvních devíti měsících tohoto roku vydělal T-Mobile 19,793 miliardy korun, přibližně o procento méně než za stejné období roku loňského. O 2,6 % poklesl ukazatel ARPU, tedy průměrná útrata jedním zákazníkem za měsíc. Aktuálně činí 370 Kč, loni to bylo 380 Kč. O něco méně přitom utrácí jak zákazníci s paušálem (letos 552 Kč, loni 586 Kč) i s předplacenou kartou (letos 146 Kč, loni 152 Kč).

Díky tomu, že se T-Mobile (asi jako každá firma) snažil šetřit, podařilo se mu zvýšit marži z loňských 47,5 % na letošních 47,7 %. Toto číslo vyjadřuje podíl, který zůstane z každé provolané koruny operátorovi na zaplacení svých nákladů, investice do budování sítí a výplatu zisku německému akcionáři.

Výrazně vzrostl objem datových služeb, oproti loňskému roku o více než 111 %. Lehce se zvýšil také podíl nehlasových (tedy zejména datových a SMS) služeb na celkovém zisku operátora, a to z loňských 25 % na letošních 27 %.

Reklama