T-Mobile oznámil finanční výsledky za rok 2012. Vzrostl mu počet zákazníků, kteří provolali více minut a stáhli více dat, přesto reálné příjmy mírně klesly, stejně jako průměrná měsíční útrata. Podívejte se dovnitř článku na kompletní finanční výsledky.
Zatímco na konci roku 2011 měl T-Mobile v Česku 5,38 milionu zákazníků, o dvanáct měsíců později vyšlo při sčítání zákaznického kmene číslo 5,49 milionu. Vylepšila se také struktura majitelů magentové SIM karty, počet lidí s měsíčním paušálem vzrostl z 2,87 milionu na 3,07 milionu na úkor uživatelů předplacených karet (pokles z 2,5 na 2,43 milionu).
Celkově má operátor o 2,2 % zákazníků více než loni, při dělení na tarifní a předplacenkové zákazníky navýšil T-Mobile počet lidí s paušálem o 7 % a ztratil 3,3 % majitelů předplacených karet. Celkově si tedy může gratulovat, na českém trhu, který patří k dokonale rozebraným, ukořistit 115 tisíc nových zákazníků.
V roce 2012 zákazníci mobilní sítě T-Mobile měsíčně provolali v průměru 133 minut, což představuje oproti loňskému roku o 5,6 % více. Celkový nárůst spotřeby se projevil ve všech oblastech, tedy jak v provolaných minutách, tak v počtu SMS, ovšem zdaleka nejvíce se zvýšil objem přenesených dat – ten se meziročně více než zdvojnásobil a dosáhl přibližně 3 500 terabytů.
Když už jsme u těch průměrů, každý zákazník T-Mobilu měsíčně utratil 362 Kč, což je o 4,7 % méně než loni, kdy to bylo 380 Kč. Zákazníci s paušálem samozřejmě utratili více, v průměru 538 Kč (loni ovšem 584 Kč), než zákazníci s předplacenkou (letos 143 Kč, loni 151 Kč).
To se pak projevilo i na celkových tržbách, které poklesly z 26,84 miliardy na 26,25 miliardy korun, z čehož mobilní služby vydělaly operátorovi 23,49 miliardy korun (o rok dříve 24,72 miliardy korun). Po odečtení nákladů zůstalo na účtech operátora 12,2 miliardy korun (loni 12,5 miliardy korun), T-Mobile tedy pracoval s marží 46,5 % (za loňský rok 46,6 %).