Test VOIP telefonování s Vodafonem: rozdíl nepoznáte

Reklama

Stali jsme se testery VOIP telefonování z Vodafone Parku. Zajímavá služba propojuje operátorský portál se SIM v mobilu, telefonuje se přes počítač a internetové připojení. Testovací provoz ukazuje dobrou kvalitu hovorů.

Vodafone chce ulevit GSM sítím a část telefonního provozu převést na internetové linky. V následujících dnech bude zahájeno zákaznické testování, účastnit se projektu mohl kdokoliv, o novince jsme psali v článku. Počítá se s 5 – 6 000 testery, kteří budou odevzdávat hlášení o zkušenostech a poznatcích z testování.

My jsme možnost testování dostali nyní a tady jsou naše postřehy. Po registraci a přihlášení do Vodafone Parku je potřeba z katalogu aplikací doplnit aplikaci Talk. Jednoduché rozhraní se zřetelným číselníkem dokáže ukládat telefonní čísla a kontakty, nechybí výpis hovorů. Testovací provoz nabízí veškeré hovory do sítě Vodafone zdarma, po vytočení neVodafonního čísla na to aplikace upozorní hláškou.

Aplikace vyžaduje mikrofon a reproduktory, u mne jako mikrofon funguje bez potíží ten na webkameře. Volaná strana na mobilu spatří vaše telefonní číslo, což je skvělá zpráva. Když na testovací SIM zavoláte, v aplikaci se to nijak nedozvíte, ani se neeviduje zmeškaný hovor, to řeší mobil.

Kvalita hovoru bude závislá na připojení, v mém případě kabelového spojení s parametry 10 Mbps download a 1 Mbps na uploadu, byla opravdu skvělá. Hovory nepadají ani při současném stahování dat, poslechu internetového rádia. Pro hovory tak asi postačí jen nějaká malá část proudu dat.

A jak dál s VOIP?

Vodafone ukazuje, že se nebojí inovací. IP telefonie by se mohla stát součástí nabídky tarifů, třeba volání za nižší ceny. Na to by zákazníci určitě slyšeli. Šli byste do takové nabídky? Používáte jiné VOIP klienty a aplikace pro volání na mobilech?

Reklama