ČTÚ již delší dobu upozorňuje na různé neférové praktiky, kteří používají operátoři všeho druhu ve svých smlouvách. Příliš složité podmínky, informace uvedené malým písmem v poznámce pod čarou a podobně. Nyní vydal manuál nejčastějších neférovostí.
Nutno poznamenat, že ČTÚ se nezaměřil jen na trojici síťových operátorů, ti už mají smlouvu většinou v pořádku. Podle vlastních slov analyzoval smluvní dokumentaci celkem čtyřiceti firem, které poskytují telekomunikační služby všeho druhu. Zaměřil se jednak na prohřešky, které jsou vyloženě proti zákonné úpravě, jednak na nejasnosti, které mohou teoreticky uškodit zákazníkům.
Výsledkem je čtyřiadvacetistránková brožura plná doporučení, jak sepsat smlouvu se zákazníky tak, aby byla v pořádku po právní i etické stránce. Brožura je navíc zdarma ke stažení na webu ČTÚ (konkrétně zde), takže se můžeme i my, řadoví zákazníci, poučit, na co si dávat ve smlouvách s operátory největší pozor a proč.