Analytická společnost TrendFocus vydala žebříčky vyexpedovaných mobilních telefonů. I v prvním čtvrtletí zůstal největším výrobcem jihokorejský Samsung následován Applem, nelze ale přehlédnout prudký vzestup nejrůznějších čínských výrobců.
V prvním čtvrtletí letošního roku bylo z továren výrobců expedováno celkem 266, 9 milionu mobilních telefonů. Neznamená to, že se tolik mobilů prodalo, mnoho jich jistě leží v meziskladech operátorů a jiných velkých prodejců, bližší údaje ale nejsou k dispozici. Kdo z výrobců si z tohoto čtvrtmiliardového koláček kolik ukousl?
Pořadí | Výrobce | Podíl |
1. | Samsung | 34,9 % |
2. | Apple | 13,6 % |
3. | Lenovo/Motorola | 7,5 % |
4. | Huawei | 5,2 % |
5. | LG | 4,4 % |
6. | Sony | 4,0 % |
7. | Xiaomi | 4,0 % |
8. | Coolpad | 3,7 % |
9. | ZTE | 3,1 % |
10. | Gionee | 2,3 % |
Ostatní | 17,3 % |
Mobilnímu trhu naprosto dominuje jihokorejský Samsung. Oproti poslednímu kvartálu předchozího roku si dokonce ještě polepšil, a to všichni víme, že čtvrté kvartály jsou díky Vánocům pro výrobce nejtučnější. Na druhém místě se již tradičně umisťuje Apple, připomínám, že se jedná o celosvětové výsledky. Druhé místo tak nelze vysvětlovat jen dominancí na americkém trhu.
Na třetí místo se vyhouplo nové seskupení Lenovo a Motorola, které už ale oproti prvním dvěma výrobcům značně zaostává. Nechalo za sebou Huawei, LF a Sony, přičemž do první desítky pronikly i další malé značky: Xiaomi, Coolpad, ZTE a Gionee. Dříve neporazitelná Nokia se pohybuje někde pod hranicí 2,3 % a do první desítky se vůbec nedostala.
Ve výše uvedeném žebříčku si nelze nepovšimnout velkého množství čínských značek. Když sečteme podíly Lenova, Huawei, Xiaomi, Coolpadu, ZTE a Gionee, dojdeme k číslu 29,8 %. A to se jedná jen o přístroje, které zmínění výrobci prodávají pod svou značkou. OEM produkce pro jiné značky není zahrnuta. Mimochodem, ve čtvrtém čtvrtletí 2013 činil podíl čínských výrobců v první desítce 20,7 %.