Vodafone má 3,3 milionu zákazníků [finanční výsledky]

Vodafone včera zveřejnil finanční výsledky pro Českou republiku. Nejsou sice ani zdaleka tak podrobné jako u zbylých dvou operátorů, několik základních údajů alespoň pro srovnání ale přinést můžeme. Podívejte se, jak se dařilo nyní již druhému nejmladšímu operátorovi.

Na konci září měl Vodafone 3,365 milionu zákazníků, což je o 44 tisíc více než před třemi měsíci. Na konci června totiž vykazoval 3,321 milionu zákazníků. Když se vrátíme na konec třetího čtvrtletí, magických 44,4 % zákazníků používalo předplacenou kartu, zbytek jsou majitelé tarifů s paušálem. Převedeno do absolutních čísel má Vodafone 1,494 milionu lidí s předplacenkou a 1,87 milionu lidí s paušálem.

Na těchto zákaznících ve třetím kalendářním čtvrtletí vydělal přibližně 3,9 miliardy korun (o 17 % méně než ve stejném období loňského roku). Průměrný výnos na zákazníka (tzv. ARPU) sice ve svých materiálech neuvádí, prostým vydělením ale můžeme odhadnout, že se pohybuje okolo 390 Kč (spíše o něco méně, v obratu jsou nejspíš zahrnuty i další příjmy). Rozklíčovat ARPU pro paušální a předplacenkové zákazníky bohužel nejsme schopni. Stejně tak nelze zjistit, kolik procent tvoří (a jak se vyvíjí v čase) příjem z nehlasových služeb.

Pro srovnání rychlé zopakování výsledků zbylých dvou operátorů:

  • O2: 5,024 milionu zákazníků (62 % paušál, 38 % předplacená karta), ARPU 396 Kč. Podrobnosti zde
  • T-Mobile: 5,415 milionu zákazníků (55 % paušál, 45 % předplacená karta), ARPU ARPU 370 Kč. Podrobnosti zde