V nově zřízeném obchodním centru Forum Nová Karolina otevřel Vodafone svou osmou datovou prodejnu. Jelikož byla postavena na zelené louce, mohl jí dát operátor zajímavý design a nabídnout služby a pohodlí, které zatím jinde nenajdete.
Pokud si vzpomínáte na nedávný článek o centru pro firemní zákazníky, které Vodafone otevřel ve svém sídle na pražské vinohradské ulici, budete v ostravské datové prodejně jako doma. Nepřehlédnutelným prvkem je oválná skulptura z dílny architekta Luky Křižka. Jednou z jejích funkcí je rozdělit otevřený prostor prodejny do několika zón.
Už po vstupu vás zaujme fakt, že v prodejně není klasický lístečkový systém známý z bank, pošt, úřadů či jiných prodejen operátorů. Místo toho vás uvítá jedna ze zaměstnankyň prodejny, zjistí, jaké máte přání, a následně vás dovede na místo, kde se její kolegové a kolegyně pokusí váš problém vyřešit.
Parametry mobilu na displeji
V prodejně najdete část věnovanou mobilním telefonům. Všechny si můžete důkladně osahat a vyzkoušet, to je ale v prodejnách operátorů běžné. Jakmile ale vezmete některý z vystavených mobilů do ruky, jeho parametry se okamžitě zobrazí na nejbližší obrazovce. Pokud vás zaujme telefonů víc a chcete je srovnat, stačí je zvednout ze stojanu současně, jejich parametry pak uvidíte pěkně vedle sebe.
Hned vedle výstavky telefonů je podobná galerie věnovaná příslušenstvím, tedy nejrůznějším pouzdrům a sluchátkům. Pokud chcete nový mobil, případně ten starý za pomoci příslušenství nějak vylepšit, tato strana prodejny je pro vás jako stvořená.
Na protější straně se naopak můžete věnovat službám. Je tam několik tabletů připojených k internetu, zaměstnanci prodejny na nich rádi předvedou pokročilejší služby nebo pomohou s výběrem tarifu.
Mezi těmito částmi se nachází již zmiňovaná oválná skulptura sloužící jako mírně oddělená relaxační zóna nebo čekárna, chcete-li. Tam je prostor v klidu se posadit a vyzkoušet si vybraný telefon důkladněji, případně absolvovat nějakou prezentaci, například pro firemní zákazníky. K náročnějšímu jednání pak slouží dvě oddělené prosklené zasedací místnosti.
Datový specialista poradí a pomůže
V ostravské prodejně si tedy můžete vybrat nový mobil i s příslušenstvím, vyzkoušet a pořídit služby Vodafonu. Kromě toho v ní pracují tzv. datoví specialisté, tedy pracovníci specializovaní na instalaci a nastavení služeb ve vašem telefonu.
Jejich čas si můžete snadno rezervovat pomocí internetových stránek Vodafonu, budete tak mít jistotu, že na vás budou mít dostatek času. Pomohou vám s nastavením telefonu, rozjedou vám v něm e-mailové služby či MMS, nastaví datové přenosy nebo třeba přenesou kontakty a zprávy ze starého telefonu do nového.
Přenos dat mezi telefony je přitom zdarma, a to jak pro zákazníky Vodafonu, tak pro návštěvníky prodejny se SIM kartou jiného operátora. Používá se k tomu speciální zařízení Cellebrite a celý přenos trvá pouze pár minut.
Výsledek je tedy takový, že z prodejny odcházíte s novým telefonem, ve kterém jsou uloženy vaše původní kontakty, zprávy i fotky, a který je správně nastaven pro perfektní využití se službami Vodafonu.
Pokud vás některé služby této prodejny zaujaly, můžete doufat, že se s nimi možná brzy setkáte i jinde. Vodafone totiž svou datovou prodejnu otevřenou na začátku dubna v obchodním centru Forum Nová Karolina v Ostravě pojal jako testovací provoz, kde si ověří zájem o různé vychytávky, aby je mohl později případně nasadit v některých svých dalších prodejnách.
Podrobnější informace o této prodejně najdete na těchto stránkách.