Vodafone spustil již devátý ročník své Laboratoře

Do akcelerátoru se přihlásilo celkem 84 projektů z celého Česka. Desítka z nich prošla dvoudenním bootcampem a představila se porotě. Ta pak vybrala finálovou pětku.

První den bootcampu čekalo projekty sedm mentorských stanovišť, kde se jim věnovalo celkem třináct mentorů. Společně probírali témata jako produkt, technologie, byznys model, PR a marketing, prodej i financování. Trénovali také takzvaný elevator pitch. Druhý den měl každý z týmů tři minuty na to, aby přesvědčil porotu, že má získat podporu Nadace Vodafone.

Program Laboratoře startupům umožňuje získat finanční podporu, odborný mentoring, případně pomůže s expanzí na další trhy či zprostředkováním investic. Nyní si všechny týmy musejí nastavit své cíle, kterých chtějí za půl roku v akcelerátoru dosáhnout. Seznámí se také se svým hlavním mentorem a pak už je čeká individuální mentoringový program. Každý z nich navíc obdrží sto tisíc korun na rozvoj.

Slyším očima – Ačkoliv má projekt v Laboratoři speciální postavení díky výhře v soutěži AR Challenge, musel stejně jako ostatní splnit přísné podmínky Laboratoře a zúčastnit se bootcampu. Nyní tak spolu s postupem do finále dostal tým šanci pomáhat neslyšícím nebo nedoslýchavým lidem k lepší socializaci bez pomoci druhých.

I druhým postupujícím je projekt pomáhající znevýhodněným. Kikiriki games je bezbariérové herní studio, které ukazuje, že tým složený převážně ze zdravotně handicapovaných dokáže obstát v tržním prostředí. Kikiriki tvoří mobilní hry pro nevidomé. Těch je nedostatek a jejich vývoj vyžaduje dovednosti, kterými disponují právě zdravotně handicapovaní lidé.

Prvním ze startupů zaměřujících se na vzdělávání je projekt Nekrachni. Jeho hlavním záměrem je zvýšit finanční gramotnost studentů, včetně těch na základních školách. Dosáhnout toho chce Nekrachni pomocí mobilní aplikace, která může sloužit jako pomůcka při výuce i finanční poradce do kapsy.

Na studenty základních a středních škol cílí také Aignos. Jeho záměrem je podpora digitální gramotnosti v oblasti umělé inteligence. Prostřednictvím unikátní metodiky a interaktivní webové aplikace chce šířit znalosti a dovednosti využitelné v každodenním životě. Bez ohledu na studijní obor či geografické a sociální skupiny.

Postupující pětku uzavírá nápad s názvem Hrajeme si s Myš – Liš. Jeho cílem je vytvořit webové stránky s terapeutickými hrami pro děti s neurovývojovými poruchami. Součástí budou také metodické listy pro rodiče i odborníky. Dětem pomohou na několika úrovních, v oblasti senzomotoriky, spolupráce, komunikace nebo třeba i dobré nálady.