Český telekomunikační úřad upozorňuje, že již dva roky nesmějí operátoři používat delší než měsíční výpovědní lhůtu. Přesto se podle řady stížností občas toto pravidlo porušuje.
Novela zákona o elektronických komunikacích platí skoro dva roky, od tohoto okamžiku si nemohou operátoři (ani jiní poskytovatelé telekomunikačních služeb) stanovovat výpovědní lhůtu podle své libosti jako tomu bylo do té doby. Zákon jasně řekl, že maximum je třicet dní. V případě přenosu čísla k jinému operátorovi se dokonce maximum zkracuje na deset dní.
Operátoři měli půl roku na to, aby i svoje staré smlouvy upravili v souladu s novým zákonem. Přesto se i nadále objevují stížnosti, které musí ČTÚ řešit, svědčící o liknavosti některých firem. ČTÚ proto připomíná, že zákazníci mají na výpovědní lhůtě trvat. Pokud ji operátor neposkytne sám od sebe, má do dvou měsíců podat reklamaci. A do měsíce po jejím případném zamítnutí poslat námitku ČTÚ.