Výsledky operátorů: T-Mobile stále jedničkou

Reklama

Mobilní operátoři zveřejnili své finanční výsledky za první pololetí roku 2014. Pojďte se s námi podívat, jak vypadají karty na českém mobilním trhu před tím, než se pořádně rozjedou nové sítě LTE. Není překvapením, že jedničkou i nadále zůstává T-Mobile.

Největším operátorem v Česku je bezpochyby T-Mobile. Jako jedinému velkému operátorovi se mu podařilo zvýšit počet zákazníků, a to z 5,667 milionu na 5,946 milionu. Z tohoto počtu 57,8 % tvoří zákazníci s paušálním programem, zbytek pak předplacenkáři. V prvním pololetí roku 2014 zákazníci v mobilní síti T-Mobile v průměru provolali 150 minut měsíčně, což je o 7,1 % více než vloni. Spotřeba vzrostla ve všech oblastech, především pak v oblasti datových služeb. Objem přenesených dat se meziročně zvýšil o 70,5 % a dosáhl 4 808 terabytů. V prvních šesti měsících roku dosáhly celkové tržby z fixních a mobilních služeb téměř 12 miliard Kč, přičemž služby z mobilních služeb přesáhly 9,4 miliardy Kč. Měsíčně zákazníci utratili za mobilní služby v průměru 264 Kč, tedy o 12 % méně než ve stejném období loňského roku. Marže operátora meziročně poklesla z 45,1 % na 42,4 %.

Na druhém místě se umístilo O2, jehož čerstvým vlastníkem je investiční skupina PPF. Počet mobilních zákazníků (u O2 musíme zdůraznit, že nejsou započteni zákazníci s pevnými linkami, ani zákazníci na Slovensku) poklesl na 5,06 milionu. Rok předtím měl operátor o 22 tisíc zákazníků více. 64 % zákazníků má tarif s paušálním poplatkem. Celá skupina O2, tentokrát tedy i s pevnými linkami a Slovenskem, vydělala v prvním čtvrtletí 21,773 miliardy korun, z čehož mu po odečtení externích nákladů zůstalo 7,581 miliardy korun. Marže operátora meziročně poklesla z 36 % na 34,8 %.

Nejméně sdílným je jako tradičně Vodafone. V České republice své finanční výsledky vůbec nekomunikuje, musíme se tak spokojit s globální finanční zprávou, ve které je uváděn pouze počet zákazníků. Navíc má Vodafone posunutý finanční rok, jeho první pololetí končí až koncem září. V každém případě můžeme bezpečně říci, že měl český Vodafone na konci června 3,227 milionu zákazníků. Pokračuje tak v setrvalém poklesu – posledních sedm čtvrtletí: 3,375 – 3,358 – 3,334 – 3,301 – 3,277 – 3,236 – 3,227.

Reklama