Český telekomunikační úřad si nechal o prázdninách provést průzkum, jak jsou zákazníci jednotlivých operátorů spokojeni. Na plné čáře vyhráli virtuálové, nejhůře je hodnoceno O2.
Výzkumná agentura položila zákazníkům jednoduchou otázku: „Jak byste ohodnotil(a) celkový přístup společnosti k zákazníkovi?“, přičemž hodnotilo se jako ve škole. Při výzkumu se ptala různého počtu zákazníků jednotlivých operátorů podle toho, jak jsou daní operátoři velcí. U každého operátora spočítala průměrnou známku, podle které jednotlivé operátory seřadila.
A co si lidé myslí o jednotlivých operátorech, to zjistíte z níže uvedeného přehledu. Pokud vás výzkum zajímá, podrobnosti najdete v závěrečné zprávě.
GoMobil
Klady: popis poskytovaných služeb, termínů a způsobů vyúčtování a smluvních pokut, srozumitelné podmínky smlouvy.
Zápory: jistá nepřehlednost a struktura smluvních dokumentů.
Sazka mobil
Klady: popis poskytovaných služeb, termínů a způsobů vyúčtování a smluvních pokut, srozumitelné podmínky smlouvy.
Zápory: častěji zmiňovaná nemožnost odstoupit od smlouvy v případě nesouhlasu se změněnými podmínkami.
Tesco Mobile
Klady: dobře popsané služby, které poskytovatel nabízí, informace o termínech a způsobech vyúčtování, smluvních pokutách, změnách ve smlouvě.
Zápory: struktura a přehlednost smluvních dokumentů má jisté rezervy.
Relax Mobil
Klady: rychlost přenesení telefonního čísla, přehlednost dokumentů na webu, informace o termínech a způsobech vyúčtování.
Zápory: nepřehlednost a struktura smluvních dokumentů, menší srozumitelnost podmínek smlouvy, horší popis nabízených služeb a smluvních pokut.
Open Call mobile
Klady: popis poskytovaných služeb, termínů a způsobů vyúčtování a smluvních pokut, srozumitelné podmínky smlouvy.
Zápory: nepřehlednost a struktura smluvních dokumentů.
Vodafone
Klady: dobře popsané služby, které poskytovatel nabízí, sjednávání služeb, možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodu, dostatečně přehledné vyúčtování, termíny splatnosti, poměrně jasně definované smluvní pokuty.
Zápory: struktura a přehlednost smluvních dokumentů má jisté rezervy.
T-Mobile
Klady: dobře popsané služby, které poskytovatel nabízí, sjednávání služeb, možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodu, dostatečně přehledné vyúčtování, termíny splatnosti, poměrně přehledné informování o jednostranně změněných smluvních podmínkách ve vyúčtování.
Zápory: obecně nastavené smluvní pokuty.
O2 Family
Klady: jasně definované nabízené služby
Zápory: dlouhé, nudné a nepřehledné smluvní podmínky, obecně nastavené smluvní pokuty, nedostatečně přehledné informování o jednostranně změněných smluvních podmínkách ve vyúčtování, časté jednostranné měnění smluvních podmínek.
UPC
Klady: jasně definované nabízené služby.
Zápory: dlouhé, nudné a nepřehledné smluvní podmínky, obecně nastavené smluvní pokuty, nedostatečně přehledné informování o jednostranně změněných smluvních podmínkách ve vyúčtování, časté jednostranné měnění smluvních podmínek.
O2
Klady: dobře popsané služby, které poskytovatel nabízí, sjednávání služeb, možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodu, dostatečně přehledné vyúčtování, termíny splatnosti.
Zápory: obecně nastavené smluvní pokuty, nedostatečně přehledné informování o jednostranně změněných smluvních podmínkách ve vyúčtování, častěji zmiňovaná nemožnost odstoupit od smlouvy v případě nesouhlasu se změněnými podmínkami.