Drtivá většina zákazníků se nedokáže zorientovat v cenících mobilních operátorů. Vyplývá to z průzkumu, který provedla analytická společnost Ernst & Young ve 12 zemích. Takřka polovina zákazníků se navíc domnívá, že se operátoři příliš nesnaží.
Analytická společnost Ernst & Young vydala tiskovou zprávu s výsledky mezinárodního spotřebitelského průzkumu, který proběhl v 12 zemích světa a který zmapoval potřeby zákazníků a zároveň předpoklady pro jejich naplnění ze strany mobilních operátorů. Průzkumu se zúčastnilo více než 6 000 respondentů.
A jak jsme dopadli? Podle očekávání nijak slavně. Například v nabídce datových tarifů se celosvětově špatně orientuje necelá třetina lidí, v Česku je to ale 40 %. Pouze pětina (20 %) zákazníků věří tomu, že jsou sami schopni jednotlivé nabídky náležitě posoudit, mezi Čechy se mezi odborníky řadí pouhopouhých 9 %.
To má zpětně negativní vliv i na operátory, kteří si složitostí ceníku podřezávají větev sami pod sebou. Dle provedeného průzkumu spotřebitelé přestali používat mobilní zařízení k prohlížení webových stránek (38 %), pro platby v místě prodeje (28 %), nákup aplikací z obchodů operátorů (28 %) a převod peněžních prostředků (28 %), jelikož se obávali vysokých nákladů, nebo neporozuměli složité cenové nabídce.
Obecně platí, že většina lidí nechce přemýšlet nad množstvím dat, které mají k dispozici. Mnohem více jim vyhovuje balíček účtovaný podle doby (např. na den či měsíc) bez dalších omezení, nebo s omezeními tak vysokými, aby na ně jen zřídka narazili. V Česku upřednostňuje neomezené datové balíčky 63 % osob.
40 % Čechů se domnívá, že se operátoři ani příliš nesnaží prezentovat svou nabídku přehledně. Jak již bylo napsáno výše a řečeno ve slavném českém filmu – to nedělají dobře, to se jim jednou vymstí. Zákazníci sami prohlásili, že se jedné pokročilé služby (konkrétně mobilních plateb) báli zbytečně, a začali by ji využívat mnohem dříve, kdyby jim někdo důkladně vysvětlil jejich výhody.
Pokud vás zajímají další údaje, doporučuji původní tiskovou zprávu (v češtině).