Sony si nechalo u příležitosti uvedené Xperie X udělat výzkum mezi několika tisíci uživateli. Ukázalo se, že nejčastěji ze všeho lidé fotí své domácí mazlíčky. Podívejte se na zajímavé výsledky.
Vlna oblíbenosti selfies se prohnala mobilním světem již před několika lety a dnes již jen stěží najdete fotoaparát, který by neměl kvalitní čelní fotoaparát. Oblibu selfies podpořily sociální sítě, jako je Instagram nebo Facebook. Možná se ale situace brzy změní.
Průzkum Sony proběhl ve Velké Británii, Španělsku, Německu a Franici, zúčastnilo se ho celkem 5500 respondentů. Vyplynul z něj například seznam deseti nejčastěji fotografovaných objektů:
- Domácí zvířátka (21 %)
- Vlastní děti (19 %)
- Krajiny (11 %)
- Přátelé (8 %)
- Dovolená v zahraničí (7,4 %)
- Vnoučata (7,1 %)
- Partner (6 %)
- Jídlo (3 %)
- Zvířata (2,8 %)
- Architektura (1 %)
Téměř jedna čtvrtina (23 %) majitelů domácích mazlíčků v Evropě přiznala, že jejich zvířátko má vlastní účet na sociálních sítích. Nejčastěji se jedná o síť Facebook (79 %), více než jedna třetina (38 %) respondentů přiznala, že jejich domácí zvířátka mají také svůj vlastní účet na Instagramu.
Fotit zvířata, to není jako fotit nádraží, jak by řekl Švejk. Na jeden povedený snímek skotačícího zvířete potřebujeme v průměru šest snímků, přičemž většina lidí tvrdí, že se to nikdy nepodaří na méně než tři pokusy.
Fotky zvířátek dostávají na sociálních sítích více lajků (31 %) než fotky dětí (20 %). S naprostou převahou vítězí kočky (37 %) jako nejvíce lajkovaní mazlíčci. Pokud má zvíře vlastní účet na sociálních sítích, objevuje se na něm nový obsah v průměru každý den, přesně 28x měsíčně.
Lidé se radši pochlubí fotkou svého zvířete (20 %) než fotkou partnera (19 %), při srovnání nejvíce vytvořených fotek zvířata těsně porážejí děti (21 % vs. 19 %).