Od ledna platí nový telekomunikační zákon, který mimo jiné upravil způsob, jakým mají operátoři informovat o změně smlouvy. Řádek dole na vyúčtování už není dostačující.
O každé jednostranné změně smlouvy musí operátor výrazně informovat. Mění se tak předchozí ustanovení, kdy informace musela být vyvěšena v prodejnách operátora a na vyúčtování byl přidán nijak nezvýrazněný informační řádeček.
Na samotném zařazení této informace do vyúčtování přitom není nic špatného. ČTÚ má ale za to, že pro splnění výše uvedených zákonných podmínek je nezbytné, aby informace o změně smluvních podmínek uvedené ve vyúčtování byly podány přehledně a transparentně, ideálně na první straně vyúčtování, tak, aby byly tyto podstatné údaje zákazníkům již na první pohled zřetelné.
Upozornění na změnu musí přijít minimálně měsíc před tím, než k ní dojde. Zákazník má pak právo do měsíce od obdržení informace smlouvu bez následků vypovědět, pokud se změnou nesouhlasí.