Kolik vydělali čeští operátoři [finanční výsledky]

Reklama

Jak si vedli operátoři v prvním čtvrtletí letošního roku? Operátoři O2 a T-Mobile zveřejnili své finanční výsledky, Vodafone se v Česku odmítá o své úspěchy dělit, takže můžeme vše podtrhnout, sečíst a srovnat.

Počet zákazníků T-Mobilu se drží nad hranicí šesti milionů, oproti loňsku došlo k mírnému nárůstu na 6,024 milionu. Z toho 3,628 milionu má tarif s měsíčním paušálem (tj. 60 %). O2 zaostává o milion a čtvrt, na konci kvartálu mělo 4,888 milionu mobilních zákazníků. Z toho 3,274 milionu mělo paušální program (tj. 67 %).

Datový provoz u obou operátorů výrazně narostl. T-Mobile se chlubí meziročním nárůstem o o 120 % na 7 073 terabytů. O2 hlásí nárůst datového provozu o 56 %. Počet zákazníků, kteří využívají internet v mobilu, tak vzrostl o 14 % na 1,591 milionu. Každý druhý telefon v síti O2 spadá do kategorie chytrých zařízení, každý pátý podporuje LTE. Počet zákazníků, kteří vlastní nejen LTE telefon, ale mají zároveň vyměněnou i SIM kartou, která novou technologii podporuje, dosáhl ke konci března výše 564 tisíc a nadále roste.

Celkové tržby T-Mobilu dosáhly 6,327 miliardy korun (o 3,6 % méně než loni), z toho 4,472 miliardy tvořily tržby z mobilních služeb. O2 sice vydělalo více, celkově 7,463 miliardy korun, mobilní tržby jsou ale srovnatelné – 4,635 miliardy.

Pokud se podíváme na ukazatel EBITDA, který ukazuje, kolik firma vydělala hotovosti, jsou na tom operátoři velmi podobně. T-Mobile vydělal 2,725 miliardy korun (jeho marže přitom byla 43 %), O2 se dostalo na hodnotu 2,503 miliardy korun (EBIDTA marže dosáhla hodnoty 26 %). Průměrný zákazník T-Mobilu utratil měsíčně (ukazatel ARPU) 247 Kč, zákazník O2 o něco více – 284 Kč.

 

Reklama