Ericsson zjišťoval, jak si koncoví spotřebitelé představují chytré technologie budoucnosti. Výsledky vás možná překvapí.
10 nejzajímavějších trendů podle výzkumu společnosti Ericsson:
Inteligentní oblečení: 76 % spotřebitelů očekává, že jim inteligentní obleky pomohou zajistit správné držení těla po celý den. Někteří spotřebitelé se dokonce domnívají, že díky exoskeletům budeme schopni zvýšit naši fyzickou sílu a unést téměř cokoli.
Strážní andělé: Tři čtvrtiny spotřebitelů věří, že aplikace střežící ochranu soukromí uživatelů budou do roku 2030 samy řídit chod mobilních zařízení. Jejich hlavním úkolem bude minimalizace digitální stopy uživatele a ochrana před nebezpečnými sledujícími.
Komunitní hlídači: Osm z deseti spotřebitelů předpovídá, že brzy bude na trhu systém elektronického „hlídacího psa,“ který nejen že varuje majitele domu v případě vloupání, ale upozorní na možné nebezpečí i „hlídací psy“ v sousedních domech.
Udržitelnost a Home office: tyto dva trendy jsou v současné době velkým hitem, spotřebitelé očekávají, že tomu tak bude i nadále.
Transparentní aplikace: 86 % spotřebitelů očekává, že do roku 2030 budou aplikace pro smartphony samy vysvětlovat, jaké údaje shromažďují a k jakým účelům je využívají. To ale nehraje do karet vydavatelům mobilních aplikací. Ti se obávají, že pokud lidé zjistí, jak aplikace jejich osobní údaje používají, budou se snažit jejich využití omezit.
Internet na dosah: Wi-Fi, 5G, internet z družic. Připojíme se zkrátka odkudkoliv v dostatečné kvalitě.
Zlí roboti: příchod takzvaných „zlobotů“ očekává do roku 2030 více než 93 % z nich. Obávají se, že hackerské aplikace skrze připojení do sítě převezmou kontrolu nad jejich zařízeními.
Automatická média: Automatizované systémy již dnes dynamicky překládají webové stránky z jednoho jazyku do druhého a upravují novinové články. 62 % spotřebitelů by uvítalo herní konzoli, která pro ně bude vytvářet hry na míru podle jejich každodenního chování.
AI poradci a koučové: Spotřebitelé si myslí, že automatizovaná technologie nám bude radit čím dál lépe až zlenivíme natolik, že budeme pouze slepě následovat rady chytrých strojů. Sedm z deseti spotřebitelů věří, že do roku 2030 AI sociálních sítí porozumí jejich osobnosti natolik, že pro ně vytvoří optimální okruh přátel.