Boost 2: tunelové šílenství (recenze hry)

Tahle hra se několik posledních dnů hřála na prvních příčkách oblíbenosti v App Store. Dokazuje, že u mobilních her je nejdůležitější dobrý nápad a špičková hratelnost. Obojího má Boost 2 vrchovatě. Jedná se určitě o dobrou investici.

Označit Boost 2 za závodní hru je možná trochu nepřesné, těžko ji ale k něčemu přirovnávat. Se závoděním má společnou rychlost, zapomeňte ale na detailní grafiku, předjíždění soupeřů nebo neobvyklé tratě. Všechno tady je, ale trochu jinak.

Vše vidíte z prvního pohledu, trať je jakýsi tunel a vy se můžete pohybovat po celém jeho obvodu. Tady není žádné nahoře, nebo dole. A co soupeři? Barevné krabice, do kterých nesmíte narazit! Princip hry totiž spočívá v tom, dojet co nejdál. Krabice, která vám stojí v cestě, se vám snaží zabrzdit, když vás zastaví úplně (vrazíte do několika krátce po sobě), úplně se zastavíte a je konec. Během jízdy nemůžete svou rychlost takřka nijak ovlivnit, nejlepší šancí na zrychlení je vjet na speciální pás se šipkami, který vás pořádně akceleruje. Ovšem čím vyšší rychlost, tím složitější je vyhýbat se překážkám.

Prostředí, ve kterém se pohybujete, je skutečně fascinující. Pro lepší orientaci a vyhýbání se překážkám, je „trať rozdělena pruhy. Když se blíží překážka, poznáte to většinou podle barevné šmouhy v daném pruhu. Občas se trať rozevře z tunelu do otevřeného prostoru, jindy změní barvu samotný tunel. Je to vlastně velmi primitivní, ale současně i návykové.

Hra má několik módů. V základním se prostě jen snažíte dojet co nejdál. V time trial máte na ten stejný úkol pouhou minutu. Zrychlující pruhy vám přidají čas, náraz zase ubere. V survival končíte, jakmile jedinkrát narazíte. Zdaleka nejlepší je ale multiplayer. Opět máte minutu času a snažíte se ujet všem soupeřům. Jak na tom jste, poznáte jen podle barvy překážky.

Aby autoři na hře vydělali o něco více, nabízí možnost nákupu automatického otevření survival módu (nedoporučuji, stejně hned tak nepřežijete) a možnost přežití vlastní „smrti“. Náraz nebude znamenat konec.

Boost 2 na vás možná působí, jako primitivní zábava. Byl jsem na tom stejně. Jenže pak jsem začal hrát a zjistil, že mám před sebou neskutečně chytlavou zábavu. Jak jezdí samotný autor hry, se podívejte na následujícím videu. Počítejte, že podobně vám to půjde až po hodně dlouhém tréninku.

Cena: 0,79 euro (iOS), 37,08 Kč (Android)

Operační systém: iOS 3.2 a vyšší, Android 2.2 a vyšší

Odkaz na stažení: iOS, Android