O2 účtovala data i přes blokaci, zaplatí pokutu

Reklama

O2 dostalo od ČTÚ pokutu ve výši 60 000 Kč za to, že neoprávněně účtovalo své zákaznici peníze za datové přenosy, i když měla data zablokována.

I když si zákaznice zablokovala všechny datové přenosy u operátora, její telefon se o připojení pokusil. Operátor jí proto zaslal zprávu ve znění „Dobrý den, chcete se připojit k internetu. Připojení je potřeba povolit na bezplatné stránce…“. Zákaznice ovšem připojení nepotvrdila, O2 přesto předpokládalo, že s aktivací souhlasí.

K jejímu překvapení se přesto objevilo na faktuře 2 115 kB a částka 511,83 Kč. ČTÚ dospěl k závěru, že O2 požadovalo po zákaznici platbu za služby, které si neobjednala, což lze označit za agresivní obchodní praktiku, a udělil pokutu ve výši 60 000 Kč.

„Jednalo se o systémovou chybu, která postihla více zákazníků. Těm jsme obratem poslali omluvu a peníze kreditovali. U jednoho zákazníka však ke kreditaci nedošlo, což jsme zjistili až při dodatečném detailním šetření a peníze pak už samozřejmě neúčtovali. Tato situace nás mrzí, v žádném případě se nejednalo o úmysl a o nekalou obchodní praktik,“ říká Lucie Jungmannová, tisková mluvčí O2.

Reklama