ČTÚ radí: výpověď podávejte pořádně

Reklama

Český telekomunikační úřad řeší řadu sporů mezi zákazníky a operátory o platnosti výpovědi. Doporučuje proto dát dobrý pozor, jak výpověď formulujete, a jak ji podáte.

Základem je jasná formulace, ze které je hned patrné, že zákazník ukončuje smluvní vztah. Výpověď je jednostranný úkon, není potřeba vyzývat operátora k jejímu potvrzení nebo zaslání návrhu smlouvy o ukončení. Zapomeňte na veškeré kudrnatosti, napište stručně a jasně, že končíte.

I když platnost výpovědi nevyžaduje potvrzení druhé strany, je dobré mít po ruce důkaz, že jste ji vůbec podali. V tomto ohledu jsou nevýhodné výpovědi po telefonu, byť je třeba obchodní podmínky uznávají. Podejte radši výpověď písemně, uchovejte si její kopii, a odešlete ji tak, abyste měli v ruce doklad – doporučeně na podací lístek, nebo rovnou s doručenkou. Pár korun příplatku za to rozhodně stojí.

Výpovědní lhůta nesmí překročit 30 dní, v případě přechodu k jinému operátorovi pak 10 dní. Podat výpověď může samozřejmě každý, musí si být vědom případných sankcí za předčasné ukončení smluv na dobu určitou.

Reklama