Sluchátka Sony WF-XB700: hutné basy bez drátů [recenze]

Hledáte bezdrátové špunty za dostupnou cenu od známého výrobce? Sony nabízí zajímavou alternativu našlapaným modelům bezdrátových špuntů. Za tento model totiž nedáte víc jak 2 500 Kč.

Sony WF-XB700 jsou bezdrátové špunty v modré nebo černé variantě, které mají nyní docela sympatickou cenovku 2 499 Kč. Špunty se dívají na záda dobře vybaveným modelům s pokročilými funkcemi (testovali jsme např. Sony WF-1000XM3 v hodnotě 5 000 Kč). Za poloviční cenu dostanete základní výbavu, v níž jde o jediné – kvalitní poslech hudby kdekoliv na cestách bez otravných drátů. A to se Sony docela povedlo.

Špunty Sony jsou součástí přenosného pouzdra z matného plastu, které prostřednictvím dotykových pinů oba špunty nabíjí. K tomu slouží USB-C konektor s LED indikací, není podporováno bezdrátové nabíjení. Z pouzdra dostanete energii rychle, 10 min nabíjení dá nabití na hodinu poslechu, celkem špunty vydrží 9 hodin samotné a 18 hodin při nabíjení z pouzdra. Pro párování špuntů s mobilem je stačí najít na bluetooth spojení, rychlejší NFC kontakt nenabízí.

Samotná sluchátka mají konsturkci trochu podvině stočenou a není to náhodou. Spirálový tvar umožní jejich zatočení a zasunutí hluboko do zvukovodu. Doslova je tam takto zavrtáte. Díky utěsnění a ergonomickému tvaru se budete až divit, že z uší opravdu nevypadnou. A navíc, jelikož nepodporují aktivní rušení okolního hluku, tak právě to utěsnění zajistí totální odpojení od okolí. Konstrukce sluchátek má normu krytí IPX4, tedy proti kapkám vody a trochu potu, na nějaké zmoknutí v dešti nejsou stavěná.

Modré provedení v uších není zrovna diskrétní, navenek počítejte s výrazným nápisem Sony a větší plochou, která vám poleze z uší. To vše ale nemá vliv na kvalitu poslechu, jde jen o to, jak vás uvidí okolí. No a poslech? Jednoduše hodně výkonu se skrývá v malých špuntech – technologie Extra Bass dává bubínkům co proto, zažijete vibrace z basů ve zvukovodu. Hlasitost je tak silná, že jsem snad nikdy nespolouchal na maximum. Sluchátka mají dobré podání různých složek, ať jde o zpěv, bicí nebo kytary. Regulace hlasitosti je na levém sluchátku, tlačítkem zvýšíte, podržením snížíte. Na pravé straně se nachází tlačítko na ovládání přehrávače. Výkon špuntů dokáže pořádně překvapit, hutný zvuk se line po dlouhé hodiny a nenechá uším vydechnout. Po vyndání jednoho nebo druhého špuntu z uší hudba hraje dále – není tak problém poslouchat jen v jednom (to druhé můžete třeba nabíjet v pouzdru).

Špunty Sony se dost povedly, i když nemají třeba trendy funkci aktivního rušení hluku. Fanoušci hudby ocení kvalitu poslechu, povedla se ergonomie bez otlačených uší při delším nošení.