Sony WF-1000X: sluchátka pro hudbu i ticho [recenze]

Poslech hudby z mobilu je návykovou záležitostí zejména v případě, že máte na uších kvalitní sluchátka. Sony přináší bluetooth špunty s aktivním potlačením hluku z okolí, který chybí jakýkoliv kabel.

Sony WF-1000X jsou drobné bezdrátové špunty, které jsme dostali na test ve stylově zlatavém odstínu. Součástí balení je dobíjecí pouzdro, které nabídne současné nabíjení obou špuntů, což indikují LED kontrolky. Samotné pouzdro nabízí microUSB spojení pro nabití vnitřního akumulátoru. Ten s plnou kapacitou hravě dobije špunty i několikrát za sebou. Pouzdro je kompletně plastové, což trochu sráží dobrý dojem ze zakoupených sluchátek, jejichž cena překračuje 6 000 Kč.

Horní díl pouzdra se vysouvá a odklápí tak, abyste mohli špunty pohodlně vybrat. Špunty na svých pozicích drží po zacvaknutí, pak dojde ke spojení kovových pinů a zahájí se nabíjení. Konstrukce špuntů kombinuje plast a kov, právě hladký kovový povrch vypadá na světle velmi stylově a prémiově. Vůbec je design špuntů povedený, ergonomicky se konstrukce natočila tak, aby se daly koncovky ideálně zasunout do zvukovodů.

Pro ideální utěsnění v uších je připraveno několik párů silikonových nástavců, které přenesou zvuk z 6mm měničů. Jako opěrka v uchu slouží vyměnitelná měkká silikonová část, kterou lze ze špuntu opět snadno sundat. Průhledná zaoblená část z tmavého plastu obsahuje barevné LED pro indikaci spojení bluetooth a zapnutí. Minimalisticky působí tlačítko zapnutí, prstem jej lze dobře nahmatat. Druhé tlačítko na druhém špuntu pak přepíná režimy pro potlačení okolního hluku (noise cancelling), aktivaci inteligentního poslechu (smart listening) a vypnutí všech vylepšení. Inteligentní poslech by měl umožnit přes poslech hudby slyšet třeba hovor, tlumení hluku zas aktivně potlačí rušivé vjemy z okolí. Velký rozdíl při jejich de/aktivaci jsem však nezaznamenal, špunty velmi dobře utěsní zvukovody i bez těchto funkcí.

Sluchátka fungují správně po stažení a instalaci aplikace od Sony. Díky aplikaci se dá naplno využít jejich schopnosti při poslechu hudby, přibýt má také možnost ekvalizérů a další nastavení nastavení sluchátek . Hudba bude hrát hlasitěji a kvalitněji, aplikace se pouští na pozadí po spojení se sluchátky, poslech funguje s vestavěným přehrávačem, nebo také se Spotify. Samozřejmostí je hlasové ovládání, oznámení v angličtině, rovněž pohodlné telefonování. Tlačítko na špuntu využijete k ovládání poslechu hudby.

Špunty představují špičkový hudební doplněk mobilu, pro dobití vyžadují přibalení pouzdro, na to je třeba myslet třeba při cestování a nenechat jej doma. Chválím pohodlí při obsluze, kvalitní poslech a ergonomii. Jen ta vysoká cena dokáže odradit…

Sony WF-1000X lze pořídit v e-shopech za cenu od (Zdroj: Heureka.cz)
Porovnat ceny >>